У Starlink вже 140 тисяч користувачів і 750 тисяч заявок на підключення
З презентації, поданої SpaceX минулого тижня в Федеральну комісію зі зв’язку США, слідує, що Starlink обслуговує вже близько 140 000 користувачів у 20 країнах. Це на 40 тисяч більше, ніж було в серпні. Компанія тримає темп підключення приблизно 18-20 тис. нових користувачів у місяць.
На перший погляд, цифра непогана. Але як випливає з тієї ж презентації, в черзі на підключення до Starlink очікують вже 750 тис. осіб, частина з яких внесла депозити. За збереження поточного темпу підключень, у компанії піде 3 роки на виконання всіх поточних заявок. Щоб підключити цю чергу хоча б за рік, компанії доведеться прискоритися до 60 тис підключень у місяць.
У компанії кажуть, що одним зі стримувальних факторів був дефіцит комплектуючих для терміналу користувача і його вартість у виробництві. Нова антена Starlink має розв’язувати цю проблему і дозволити компанії суттєво прискорити зростання числа абонентів.
Нова антена має не круглу, а прямокутну форму, при цьому вона тонша і легша попередниці. Компанія не розкриває собівартість нового комплекту, але пообіцяла, що його вартість для споживачів не зміниться — ціна буде, як і раніше, $499.
29 червня на Всесвітньому мобільному конгресі Ілон Маск заявив про те, що перед інженерами SpaceX поставлене завдання знизити собівартість антени до $250 або хоча б $300. Тоді компанія перестане втрачати приблизно $1 тис. на підключенні кожного нового абонента. Але, найімовірніше, відразу так сильно знизити собівартість виробництва антени не вийде. Як говорила в кінці серпня на космічному симпозіумі президент і головний операційний директор SpaceX Гвінн Шотвелл, компанія планує до кінця 2021 року знизити собівартість комплекту приблизно до $ 600, а потім ще раз її заполовинити, довівши до тих самих $300. Але в які терміни це вдасться зробити та коштом чого, озвучено не було.
У будь-якому випадку наявність 140 тис. вже існуючих абонентів і 750 тис. заявок на підключення говорить про те, що до початку 2022 року Starlink матиме потенційну клієнтську базу в 1 млн. абонентів. Це приголомшливий результат для сервісу, який почав надавати послуги першим абонентам у тестовому режимі у жовтні минулого року.
При цьому компанія тільки виходить на ринок у деякі перспективні країни, де її сервіс супутникового інтернету може бути вкрай затребуваний. Зокрема, тільки в Індії SpaceX має намір підключити до Starlink за 2022 рік 200 тис. користувачів.
Якщо компанія знайде резерви для прискорення темпу підключення нових абонентів, то до кінця 2022 року Starlink зможе сформувати стійкий потік абонентних платежів в районі $2 млрд на рік, що дозволить Маску виконати свою обіцянку виділити Starlink в окрему компанію і вивести її акції на біржу.