Українські полярники варитимуть пиво в Антарктиді
Українські полярники на станції ‘Академік Вернадський’ матимуть змогу самостійно готувати пиво. Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Національного антарктичного наукового центру.
У грудні поточного року одна з українських торгових мереж подарує експедиції пивоварне обладнання та усі необхідні інгредієнти для виготовлення напою та відвантажить це для відправки до Антарктики.
‘В Антарктиді пиво – абсолютний дефіцит: раз на сезон завозять щось розфасоване в банках. Тому життя на станції ‘Академік Вернадський’ стане ще трохи комфортнішим і душевнішим’, – зазначив Євген Дикий, директор НАНЦ.
‘Для нас це безцінна нагода навчити українських полярників, професіоналів своєї справи, всім тонкощам пивоваріння, щоб вони змогли готувати справжнє крафтове пиво далеко від дому. Адже ми розуміємо, як важливо, щоб наші співвітчизники, справжні цінителі пива могли насолодитися ним холодними зимовими вечорами’. не лише вдома, а й під час експедиції’, – прокоментував Віктор Ващук, головний бровар Beermaster Brewery.
Нагадаємо, на початку липня цього року Кабінет міністрів України ухвалив рішення про виділення 5 млн доларів на купівлю науково-дослідного судна-криголагу для українських антарктичних експедицій. Криголам James Clark Ross – майже ровесник Незалежної України – був придбаний у Британської антарктичної служби. Попри вік, це досить цінний актив – свого часу він входив до трійки найкращих науково-дослідних судів світу, і все ще входить до 20-ї.
Наявність власного криголама дозволить вирішити українській станції ‘Академік Вернадський’ логістичні проблеми, доставляючи вантажі та експедиції не лише у короткий період антарктичного літа, а цілий рік. Але як говорив директор Національного антарктичного наукового центру Євген Дикий, якби йшлося лише про покращення логістики, така дорога покупка навряд чи була б виправдана. Ключовим все ж таки є те, що після тривалої перерви українські вчені зможуть повернутися до досліджень Світового океану.
Станція ‘Академік Вернадський’ до цієї покупки зазнавала великих логістичних труднощів, оскільки 9 місяців на рік станція закрита плавучими льодами. Тому фактично все вікно можливостей для перезмінки людей і завезення вантажів на рік вперед – це коротке антарктичне літо, тобто з січня по березень. При цьому потрібно не просто потрапити до цього вікна, а й встигнути на це вікно зафрахтувати іноземне судно.