Український Luaz – найдоступніший електропікап з мінімальними витратами на експлуатацію
Компанія Luaz Motors, український виробник електрокарів Luaz. Про виробництво електропікапів є багато спірних питань: чи потрібно на 100% локальне виробництво, які компоненти можна виготовляти в Україні, а які вигідніше завозити, чи вигідніше електротранспорт у використанні, ніж автомобілі на бензині.
Зараз у лінійці компанії існує три електромобілі – City, Фермер, Карго. Два останніх сертифікували за європейським стандартом легкого транспортного засобу і вони можуть використовуватися на дорогах. Однак у цьому стандарті є умова, що вантажна машина не може бути чотиримісною. І що пасажирська чотиримісна машина не може мати вантажний відсік і бути важчою за 450 кг.
Luaz, найдешевший транспортний засіб з точки зору вартості використання. Сюди входить вартість машини, споживання електроенергії (6,5 кВт/100 км), розмір, ремонт. Саме тому, наприклад, зроблено невеликий двигун, який не дозволяє їздити швидко. Виробник обмежив швидкість на рівні 50 км/год.
Компанія завозить раму, кузов та ходову частину. Це також стосується елементів приладової панелі. Скло ставлять китайське, але вже мають контакт із вітчизняним виробником. В Україні виготовляється акумуляторна батарея, зарядний інвертор, проводка.
«Якщо брати компоненти, то ступінь локалізації становить 50%, а за вартістю близько 70%, тому що основна вартість – це акумуляторна батарея та електроніка», – каже виробник.
Головна ідея не зробити повністю український електромобіль, а надати українському господарству доступний інструмент для ведення бізнесу. Якщо деякі компоненти дешевше завозити, виробник це робить. Якщо дешевше виробляти дома, то виробляють локально.
У компанії порівнювали Luaz Карго з Citroen Nemo – електричну машину та малу дизельну. Тільки на день на доставці різниця на паливі становить 300 – 400 грн. Через 3 роки машина повністю відбивається. А ще потрібно заливати паливо, техобслуговування, нові деталі, які є дорожчими.
Основні клієнти на даний електропікап – це фермери та аграрії. Також є замовлення від державних енергогенеруючих компаній. Тестові машини замовила одна з українських аптечних мереж.
Компанія не женеться за великими замовленнями, а відпрацьовує технології складання та використання, слухає відгуки від користувачів, доробляє конструкцію і після цього планує масштабуватись.
Базові ціни: двомісний пікап коштує 190 000 грн. без ПДВ, City коштує 270 000 грн. без ПДВ. Акумуляторні батареї можна додавати в залежності від того, наскільки вам потрібний більший запас ходу. Кожна батарея коштує приблизно 45 000 грн. без ПДВ.
За оцінками компанії, потреба українського ринку в електромобілях становить близько 15 000 одиниць. План максимум виробника з виготовлення електропікапів Luaz – це 1000 машин на рік.