В Японії тільки планують відмовитись від дискет

Японія оголосила війну дискетам. Про це глава місцевого Мінцифри Таро Коно написав у “Твіттері”.

За словами міністра, понад 1900 підприємств, організацій та установ, що працюють у країні, вимагають від людей подавати форми і заяви за допомогою старих пристроїв, таких як дискети, компакт-диски тощо. Тепер правила вирішено змінити. Дискети підлягають скасуванню, а документи мають передаватися через Інтернет.

Одна з причин такого рішення – серія резонансних випадків втрати дискет. Зокрема, 27 грудня минулого року поліція Токіо зізналася у втраті персональних даних 38 громадян. Ці люди подали заяви на отримання державного житла в токійському районі Мегуро, і уряду було необхідно уточнити в поліції, чи не пов’язані заявники зі злочинним угрупованням. Під час перевірки дані громадян передавалися на дискетах.

Щойно про втрату стало відомо, суспільство зазнало справжнього шоку. Люди не могли повірити в те, що держслужби досі користуються таким антикваріатом. Інший приклад використання дискет описали журналісти Nikkei, за словами яких в одному лише банку “Ямагата” понад 1000 клієнтів використовували зазначений раритет для передавання даних про зарплату співробітників.

Кілька днів тому одна організація в Японії провела невелике опитування 300 осіб віком від 15 до 29 років. Виявилося, що майже 20% молодих людей користуються дискетами, на відміну від Китаю, молодь якого насилу може описати цю архаїку минулих часів.

Датою народження комп’ютерних дискет вважається 1971 рік. Їхній розмір у той час становив немислимі нині 32″. Згодом габарити стараннями IBM були зменшені вчетверо, до 8″.

У 1981 році Sony вперше випустила класичний 3,5-дюймовий диск, який широко використовувався у виробництві. У 1984 році відомий комп’ютер MAC від Apple був оснащений 3,5-дюймовим флоппі-дисководом.

У дев’яності дискети були на піку популярності (так, у 1996 р. їхня кількість оцінювалася в 5 млрд штук). Ближче до нульових легко пошкоджувані дискети з об’ємом пам’яті лише 1,44 Мб були швидко витіснені більшими і надійнішими продуктами (такими як USB-флешки тощо).

У 2011 році Sony заявила про остаточне згортання виробництва дискет. Проте, навіть через 11 років японці продовжують залежати від застарілого рішення. Виною всьому – місцева бюрократія (так, один відповідальний за управління держфондами високопоставлений член уряду в бесідах з журналістами і телевізійниками неодноразово підкреслював “виняткову надійність дискет”).

Енергійний міністр цифровізації Таро Коно вирішив покласти край “порочній практиці” і закликав колег не соромитися “крокувати в розвинене суспільство”. Напередодні функціонер використав щодо дискет словосполучення “оголошення війни” і закликав почати негайну утилізацію раритетних аксесуарів. Альтернативою дискетам Коно вважає хмарні рішення та інші сучасні онлайн-технології.

Дискети – не єдиний “антикваріат”, який досі використовується в Японії. Деякі підприємства та урядові установи наприкінці 2022 року надсилають документи факсом замість електронної пошти, а більшість вебсайтів міжнародних компаній, які працюють у Японії, змінюють дизайн, щоб відповідати вподобанням місцевої публіки (так, японський Yahoo виконаний у стилістиці нульових).

Старі фліп-телефони, що вийшли з ужитку в більшості розвинених країн планети, досі зберігають популярність у Японії. У школах вчителі, старші за 40 років, майже не користуються смартфонами. Більшість педагогів із цієї вікової категорії носять “фліпи” на шиї, керуючись міркуваннями практичності.

Джерело prostomob

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше