В Ірландії побудують випробувальний центр для безпілотних авто

Попри коронакризу безпілотні транспортні засоби набувають все більшої популярності

Автомобільний концерн Jaguar Land Rover у партнерстві з такими технологічними компаніями, як Cisco, Seagate, Renovo і Red Hat, побудує в Ірландії приватний випробувальний центр для безпілотних автомобілів протяжністю майже 13 км. Попередньо The Future Mobility Campus Ireland (FMCI) з’явиться у бізнес-парку Shannon Free Zone (неподалік від Лимерика) вже у вересні наступного року – повідомляє Investory News.

Основна мета з якою автоконцерн взявся за справу – тестування безпілотних автівок, перевірка того, як автомобілі можуть ділити вулиці з іншими транспортними засобами та пішоходами. Адже, на думку представників компанії, розробки саме у цій галузі дозволять концерну вийти на новий рівень розвитку та стати більш потрібними на світовому ринку.

В Ірландії побудують випробувальний центр для безпілотних авто

У кампусі використовуватимуться передові технології – датчики, системи визначення місцеперебування, інтелектуальні розв’язки, дороги, що поєднані між собою системами обміну даних, паркування для автономних транспортних засобів, зарядна станція, а також центр управління та обробки даних. З їх допомогою можна буде моделювати різні дорожні умови та розігрувати сценарії руху.

Як зазначив генеральний директор Shannon Ireland Jaguar Land Rover Джон Кормікан, партнерство з FMCI надає реальну можливість випробувати автономну, підключену, електрифіковану та спільно використовувану технологію компанії у стратегічному місці.

“Співпраця з провідними виробниками програмного забезпечення дозволить більш ефективно розробляти наші майбутні системи”, – наголосив він. До речі, у лютому JLR представила Project Vector – абсолютно нову, повністю спроєктовану платформу для електромобілів, здатну підтримувати широкий спектр автономних конфігурацій.

Своєю чергою гендиректор FMCI Рассел Вікерс, зазначив, що розумний міський кластер забезпечить глобальні компанії першокласним випробувальним майданчиком, на якому вони зможуть спільно розвивати передові технології – від автономних транспортних засобів до підключеної до інтернету інфраструктури.

“Це можливість проводити тести в реальному світі, а також відповісти на багато запитань, пов’язаних зі спільним і ефективним використанням транспорту у майбутньому”, – зазначив він.

Безпілотники VS Коронавірус

Наразі транспорт переживає певну трансформацію й все частіше можна почути у використанні автовиробників такі терміни, як мобільність, інтелектуальність й автономність.

Учасники автомобільної промисловості шукають нові рішення аби вижити у конкурентному середовищі. Крім того, цього року галузь зіштовхнулася зі ще однієї глобальною проблемою – спалахом коронавірусу, який ввів у повну ізоляцію міста, країни, роблячи будь-яку діяльність неможливою.

У результаті продажі авто, наприклад у Китаї, знизилися на 80%. Попри це китайські компанії не розгубилися і почали використовувати ситуацію на свою користь, продемонструвавши всьому світу, як технології, завдяки яким створюються безпілотники, можуть стримувати епідемії.

Адже низькошвидкісні безпілотні автомобілі підходять для декількох видів діяльності: вони можуть розпорошувати дезінфікуючі засоби, або ж доставляти товари, чи патрулювати громадські місця.

Як, наприклад, китайський стартап Neolix – розробив автономні робофургони, які у часи пандемії стали незамінними помічниками у боротьбі з розповсюдженням інфекції.

 

Як зазначає Bloomberg, за деякими прогнозами, протягом наступного десятиліття у Китаї щодня доставлятиметься до 1 млрд відправлень, що робить автоматизацію цієї галузі особливо актуальною. Крім того, безпілотні фургони-постачальники дозволять обкатати технології, які потім використовують для справжніх робомобілів.

Проте в інших представників галузі не все так позитивно. Більшість американських компаній, серед яких – Waymo (Alpahbet Inc), Cruise (General Motors), Argo (Ford Motors Co), Pony.ai, тимчасово зупинили свої тестування через коронакризу.

Наприклад, Waymo – виробник технологій для безпілотних автомобілів, тимчасово зупинила свою діяльність у сфері безпілотного водіння у штаті Аризона й на дорогах загального користування в Каліфорнії. Спочатку у компанії вирішили обмежити свою діяльність, а потім повністю зупинити до наступної весни в інтересах здоров’я та безпеки зацікавлених сторін.

В Ірландії побудують випробувальний центр для безпілотних авто
Фото: Waymo/повністю автономний електричний позашляховик Jaguar I-PACE

Страх перед швидким розповсюдженням  коронавірусу у сфері мобільності також вплинув на послуги пасажирських перевезень. Так, сервіс таксі Uber і Lyft, також тимчасово зупинили функцію спільного використання поїздок. Опція Uber Pool, яка дозволяє одночасно подорожувати трьом пасажирам, наразі недоступна пасажирам у США та Канаді.

Lyft також вирішила приєднатися до колег у розв’язанні такого питання. “Ми продовжимо уважно стежити за ситуацією й діяти згідно з офіційними рекомендаціями”, – наголосили у компанії.

Безпілотні рішення

Тим часом компанія Toyota пішла далі й наразі працює над створенням роботизованого автомобільного безпілотника, який в автоматичному режимі заправлятиме паливом або заряджатиме електроенергією транспортні засоби прямо під час руху.

На цей час проєкт існує у вигляді патенту. На ескізах технологія схожа на ту, яка застосовується під час дозаправлення літаків у повітрі. Під час польоту пілоти здійснюють заправку за допомогою спеціального шланга – по ньому паливо за допомогою спеціальних помп перетікає від заправника до іншого літака прямо під час польоту.

В Ірландії побудують випробувальний центр для безпілотних автоВиявити автомобілі які потребуватимуть дозаправлення роботизований безпілотник зможе завдяки GPS-трекінгу. При цьому наразі ще невідомо, які саме технічні рішення дозволять здійснювати заправку класичними видами палива або електроенергією. А ще незрозуміло, чи зможе автономний дрон заправляти транспортні засоби прямо під час руху, чи для цього потрібно буде повністю зупинитися.

Серед інших питань до виробника – чи потрібно буде водієві брати участь в заправці, наприклад, відкрити бензобак або порт для зарядки електромобіля. Ймовірно, японським фахівцям доведеться розробити якісь перехідники для електрокарів або ж стандартизувати всі майбутні моделі, зазначає Укравтопром.

У будь-якому разі автономні транспортні засоби набувають все більшої популярності. Особливо в умовах самоізоляції й нинішньої ситуації вони стають ідеальним рішенням для задоволення потреб приватних осіб та підприємств.

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше