В Україні створили електромобіль Єва з сонячними батареями, вартість серійної версії такого авто може скласти $12 тис.
У СНУ ім. В. Даля (Східноукраїнський національний університет) презентували макету електромобіля, на ім’я Єва. Проєкт виконується в університеті групою науковців із залученням студентів університету та Сєвєродонецького політехнічного фахового коледжу.
Науковці створили макет електромобілю з покращеними характеристиками, за допомогою якого можна удосконалити технологію його виробництва та дослідити його роботу у реальних умовах. Він є цілком функціонуючим та в запропонованому вигляді здатний проїхати до 100 км та розвивати швидкість до 80 км/год. Швидкість обмежена програмно. Автомобіль оснащено електродвигуном, електробатареєю (конструкцією передбачено встановлення до двох батарей). Автомобіль має рамну конструкцію. Кузов автомобіля виготовлено зі склопластику.
Мета проєкту Єва – створення першого українського електромобіля, який за технічними характеристиками відповідатиме світовим стандартам і матиме покращені характеристики з безпеки й комфорту; удосконалення існуючих технологій автомобілебудування, що дозволить суттєво зменшити вартість автомобіля у порівнянні зі світовими аналогами.
Замість традиційного несучого кузова у Єви алюмінієва рама за технологією frame-space, на якій будуть встановлені елементи кузова та інші компоненти. Елементи кузова пропонується виготовляти з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування і не піддається корозії, за технологією вакуумної витяжки. Це дозволяє суттєво, майже вдвічі, скоротити витрати на організацію виробництва та технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобілю, і зменшити вагу автомобіля до 1100 кг. Виготовлення елементів кузова з полімерних матеріалів відкриває можливості для рециклінгу матеріалів, що використовуються при виробництві.
Концепт пропонує можливість встановлення сонячних батарей на дах і капот електромобілю, які будуть підзаряджати основну батарею і забезпечувати додаткових 0-30 км в день, що в міських умовах істотно впливатиме на витрату батареї й збільшує її ресурс. Можливість забезпечення електромобіля додатковою батареєю завдяки рамній конструкції дозволить збільшить пробіг на одній зарядці до 500 км. Завдяки запропонованій технології виготовлення кузова електромобіль може використовуватися людьми з інвалідністю на інвалідних візках, не залишаючи самих візків. Педалі газу та гальма для цих категорій осіб будуть переміщені з ножною області в область керма.
В СНУ ім. В. Даля створили електромобіль Єва з сонячними батареями, вартість серійної версії такого авто може скласти $12 тис.
При довжині 4 м автомобіль має рівну підлогу довжиною 3,1 м та внутрішню висоту салону, яка дозволяє здійснювати будь-яку його трансформацію, починаючи від вантажного двомісного варіанта з корисним об’ємом, який відповідає повноцінному п’ятимісному автомобілю з розміром салону на рівні бізнес-седанів. Наявність додаткового джерела енергії та кліматичної системи разом з можливістю бистрої та легкої трансформації салону дозволяє реалізувати в запропонованому макеті електромобіля мобільний офіс, що є дуже актуальним в сучасних умовах.
Завдяки запропонованій «модульній платформі» базовий автомобіль можна буде за бажанням користувача достатньо легко вдосконалювати протягом експлуатації. Так, наприклад, може бути встановлена батарея та двигун більшої ємності або додаткова батарея, привід на два колеса доповнити до повнопривідної версії тощо шляхом використання готових інженерних рішень, які легко будуть інтегруватися в базовий автомобіль.
Таким чином, група розробників пропонує новий підхід до виробництва електромобілів, що дозволяє отримати в малих габаритних розмірах недорогий конкурентний автомобіль з великим салоном, що має можливість трансформації та модифікації. Запропонований автомобіль може заповнити сегмент ринку бюджетних автомобілів вартістю від $12,000. Також у СНУ запевняють, що Єва отримає унікальну систему безпеки як для самого автомобіля, так і для пішоходів, велосипедистів тощо. Ця технологія запатентована і вперше буде використана в автомобільному транспорті.
Зазначимо, що два тижні тому перший український електромобіль CoolOn виїхав на ходові випробування.