Вчені розробили акумулятори для електромобілів які здатні заряджатися за 10 хв та мають ресурс 3.2 млн км

Небезпека залишитися посеред дороги з сівшим акумулятором гальмує поширення електротранспорту. Команда вчених із США розробила літій-залізо-фосфатну батарею з запасом ходу 400 км, яку можна повністю зарядити за 10 хвилин. Ресурсу нового акумулятора вистачить на 3,2 млн км, що еквівалентно приблизно 100 років експлуатації звичайного приватного автомобіля.

«Ми розробили досить хитромудру батарею для серійних електромобілів, рівну за ціною двигунів внутрішнього згоряння, — заявив професор Ван Чаоян з Університету штату Пенсільванія. — Більше не потрібно турбуватися про запас ходу, крім того, ця батарея вийшла недорогою».

До того ж стверджують розробники, нового акумулятора вистачить на 3,2 млн км.

Ключовий елемент довгого терміну служби та прискореної зарядки акумулятора — здатність швидко нагріватися до 60 градусів Цельсія, а потім охолоджуватися, коли батарея не працює. Це дозволяє зменшити габарити та масу акумулятора.
В акумуляторі використовується технологія самонагрівання, розроблена в лабораторії професора Вана в недавньому минулому, повідомляє сайт університету. Тонка нікелева фольга з’єднана одним кінцем з негативним полюсом, а інший виведений назовні для створення третього полюса. Рух електронів швидко нагріває фольгу та нутрощі батареї. Як тільки температура досягає 60 градусів С, перемикач відкривається, і акумулятор готовий для швидкого заряду або розряду.

Винахідники припускають, що за допомогою сучасних методів вони могли б використовувати в цій батареї недорогі матеріали для катода й анода, а також безпечний, низьковольтний електроліт. Катод вони пропонують робити зі стабільного літій-залізо-фосфату, який не містить дорогого кобальту. Анод — з графіту, також безпечного, недорогого та легкого матеріалу.

Завдяки технології самонагрівання можна не турбуватися з приводу нерівномірного розподілу літію на аноді, що може призводити до появи небезпечних дендритів, вважають вчені. За їхніми розрахунками, така батарея може забезпечити 40 кВт * год та 300 кВт енергії й буде заряджатися не більше 10 хвилин. Електромобіль з таким акумулятором розженеться з 0 до 100 км/год за три секунди.

Джерело PennState

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше