Volvo тестує перший у світі зчленований самоскид на водні
Шведська компанія Volvo Construction Equipment оголосила про початок випробувань автомобіля Volvo HX04 – першого зчленованого самоскида, побудованого на паливних елементах. Модель оснащена водневим баком об’ємом 12 кг, який заправляється за сім хвилин та дозволяє машині працювати чотири години. Volvo HX04 працює без шкідливих викидів, виділяючи лише водяну пару й тепло. Остання використовується для обігріву кабіни.
Самоскиди з шарнірно-зчленованою рамою — це великогабаритні машини, як правило, призначені для транспортування великих вантажів по місцевості зі складним рельєфом. В рамках ініціативи SBTi з декарбонізації промислового транспорту Volvo CE модернізувала одну з таких моделей за допомогою паливних елементів — машина втратила двигун внутрішнього згоряння й отримала воднево-електричну платформу, повідомляє Electrek. У компанії заявляють, що паливні елементи не поступаються ДВЗ за частиною часу автономної роботи, запасу ходу й швидкості заправки.
Паливний бак на 12 кілограмів дозволяє Volvo HX04 працювати по чотири години, а час його заправки становить 7,5 хвилин — приблизно стільки, скільки зазвичай йде на заправку дизельних самоскидів. У процесі роботи паливні елементи поєднують водень з киснем. В результаті хімічної реакції виробляється електрика, яка живить всі компоненти автомобіля. Звичайно, немає жодних шкідливих викидів.
«Паливний елемент працює так само як і батарея, за винятком того, що він виробляє електрику з бортового водню за потреби, а не заряджається від зовнішнього джерела. Транспортні засоби з електричними силовими агрегатами на паливних елементах мають час безвідмовної роботи, запас ходу та час заправки, аналогічні показникам транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння»,— пояснили в компанії.
Крім перероблювання самого автомобіля, у Volvo CE також потурбувалися будівництвом супутньої інфраструктури. Об’єднавшись із Shell, автовиробник встановив водневу заправну станцію на випробувальному полігоні в Браасі, Швеція, там зараз проходить тестування водневого самоскида. Shell взяла на себе обслуговування нової станції — компанія постачає на полігон водень, а також займається техоглядом і ремонтом установки, якщо це необхідно.
У компанії відзначили, що хоча Volvo HX04 – це ранній прототип, автомобіль вже виконує ті завдання, які стоять перед комерційними самоскидами. У найближчі роки Volvo продовжить тестувати такі машини, після чого перейде до їхньої комерціалізації — орієнтовна дата старту серійного виробництва призначена на 2025 рік. В цілому постачальник має намір відмовитися від машин з ДВЗ до 2040 року — до цього моменту Volvo стане вуглецево-нейтральним брендом.