ZeroAvia побудує водневий літак на 76 місць з дальністю польоту 800 км
Авіаційний холдинг Alaska Air Group об’єднався з британським розробником ZeroAvia в роботі над водневими паливними елементами для літаків. Партнери збираються побудувати водневу версію існуючого літака De Havilland Q400, розрахованого на 76 пасажирів. Коли літак буде готовий, Alaska Air запустить випробування, сертифікацію та серійне виробництво нової моделі. Мета холдингу – декарбонізувати свій авіапарк до 2040 року.
Основа спільного проєкту Alaska Air і ZeroAvia – це розробка воднево-електричної трансмісії ZA2000, яка забезпечує вихідну потужність від 2000 до 5000 кВт, повідомляє Electrek. Така система, встановлена у двомоторний турбогвинтовий літак, дозволить реалізувати польоти на відстань понад 800 кілометрів, вважають розробники. ZeroAvia візьме на себе проєктування і розробку платформи, а Alaska Air – фінансування, сертифікацію, випробування та комерціалізацію літаків на водні.
На відміну від традиційного методу спалювання водню, система ZeroAvia виробляє енергію при низьких температурах. Електрика від паливного елемента приводить в дію електродвигуни, а останні піднімають літак в повітря. Якщо платформа виправдає очікування Alaska Air, холдинг придбає першу партію із 50 водневих літаків для свого авіапарку. Оператор також розгляне можливість розширеної закупівлі після запуску регіональних рейсів за участі нових De Havilland Q400.
«Alaska Air підтримує розвиток стійкого майбутнього для авіації та працює над усіма аспектами на шляху до досягнення важливої мети чистого нуля до 2040 року. Ми раді співпрацювати з інноваційною командою ZeroAvia і готові підтримувати їх прогрес у розробці авіації з нульовим рівнем викидів шкідливих речовин», – заявила Дайана Біркетт, віце-президент зі стійкого розвитку Alaska Airlines.
Раніше цього року ZeroAvia успішно провела наземні випробування своєї трансмісії потужністю 600 кВт, яка була розроблена для планерів на 10-20 місць із запасом ходу до 800 км. Компанія також повідомила, що незабаром запустить випробування 19-місного літака в аеропорту Котсуолд у Великій Британії — його перші польоти призначені на 2022 рік.