Знищення Ан-225 «Мрія» — СБУ звинуватило керівництво ДП «Антонов» у службовій недбалості, яка призвела до втрати легендарного літака
Служба безпеки України поділилася деталями розслідування щодо знищення АН-225 «Мрія» Знищення Ан-225 «Мрія» — СБУ звинуватило керівництво ДП «Антонов» у службовій недбалості, яка призвела до втрати легендарного літака — у повідомленні на сайті СБУ зазначається, що керманичі ДП «Антонов» попри застереження державних органів не вжили належних заходів до збереження найбільшого у світі (за масою перевезення вантажу) та унікального за своїми параметрами транспортного літака.
Співробітники СБУ спільно з представниками Офісу Генпрокурора провели низку обшуків у рамках відповідного кримінального провадження і зараз встановлює всі обставини знищення літака АН-225 «Мрія» і, зокрема, те, чому керівництво ДП «Антонов» не вжило всіх необхідних заходів для його збереження. Водночас повідомляється, що окремі працівники підприємства тривалий час перешкоджали Силам оборони в організації протиповітряної та наземної охорони літовища. Усе це призвело до знищення АН-225 та ще кількох літаків.
Таким чином можна констатувати, що СБУ стали на бік колишнього командира «Мрії» Дмитро Антонов, який раніше звинуватив керівництво «Антонов» у бездіяльності, що і призвело до втрати літака.
Наразі слідчі СБУ, які здійснюють досудове розслідування за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора, вивчають додаткові деталі цієї справи та проводяться необхідні експертизи для встановлення всіх обставин злочинних дій та кола винних осіб, після яких буде прийнято подальші процесуальні рішення.
Водночас під час встановлення осіб, винних у підривній діяльності проти України, виявлено й факти інших злочинів. Так, колишнього гендиректора ДП Сергія Бичкова викрито на організації незаконного переправлення за кордон українців призовного віку. За матеріалами слідства, у березні цього року посадовець подав до Держприкордонслужби список співробітників, які виїжджають за кордон для техобслуговування літаків, та до складу групи на відрядження він включив сторонніх осіб. Серед них — його близький родич. Таким чином, ухилянти змогли перетнути кордон під виглядом фахівців-авіабудівельників. За цим фактом ексдиректору вже повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 332 (незаконне переправлення осіб через державний кордон України) Кримінального кодексу України.
Наприкінці квітня гендиректор «Укроборонпром» розповів, що фахівці вже працюють над відновленням літака Ан-225 «Мрія» із залученням міжнародних партнерів та сучасних технологій. За попередніми підрахунками, на відбудову «Мрії» доведеться витратити понад $3 млрд та близько 5 років. Водночас новий менеджмент ДП «Антонов» обговорював плани повної реконструкції аеродрому «Антонова», попередньо оцінюючи вартість робіт близько $0,5 млрд, та будівництва невеликого пасажирського термінала, який зможе конкурувати з аеропортом Київ, коштом приватних інвесторів. Раніше відновленням аеропорту «Антонов» в Гостомелі цікавився Річард Бренсон — наприкінці червня відомий британський мільярдер та засновник космічної компанії Virgin Galactic приїздив і тоді його називали одним з ймовірних інвесторів. Але відтоді більше не було ніяких новин щодо потенційного партнерства між «Укроборонпромом» чи «Антоновим» з компаніями Річарда Бренсона.
- Ан-225 “Мрія”, найбільший та найпотужніший літак у світі, був збудований у 1988 році. На його розробку пішов напрочуд короткий термін — 3,5 року. Вже 21 грудня цього ж року літак вперше піднявся у небо і відтоді встановив понад 240 світових і національних рекордів, які були занесені у Книгу рекордів Гіннеса.
- До вторгнення окупантів “Мрія” часто виконувала важливі гуманітарні рейси: розвозила ліки та захисні засоби, необхідні для боротьби з коронавірусом, по всьому світу, доставляла різдвяні подарунки хворим на СНІД в Африці, транспортувала гуманітарну допомогу постраждалим від землетрусу в Японії.