“Новатор-2” від “Української бронетехніки” показали в усіх деталях на відео
Як виглядає оновлена версія бронеавтомобіля “Новатор-2” від “Української бронетехніки”
Минулого року компанія “Українська бронетехніка” вперше представила оновлений варіант свого бронеавтомобіля “Новатор” у 10-місній версії, який отримав низку удосконалень, зокрема і для створення інших машин на його базі. Раніше ми вже розповідали деталі про цю оновлену машину, водночас цікавим у цьому контексті є нещодавно оприлюднений огляд проєкту Big Test на Youtube, де можна ретельно роздивитися нову версію українського бронеавтомобіля.
Розробка саме 10-місної версії “Новатора” пояснюється відгуками військових, які просили більш містку машину, яка б могла перевозити більше особового складу. Але водночас за розмірами оновлений “Новатор-2” насправді не набагато більший за п’ятимісну версію — довжина зросла всього на 10 см, з 6,4 до 6,5 м.
Основні зміни стосуються тієї частини машини, яка раніше була кузовом пікапа — тепер вона вся “зашита” бронею і встановлено вікна товщиною 5 см. Також встановлено додаткові крісла протимінної конструкції. Крім того, для можливості евакуації, а також як додаткова точка для ведення вогню, в задній частині встановлено люк.
Звісно, що зросла споряджена маса машини — з 7945 кг до 9660 кг. Збільшилася відповідно й вантажність — з 1845 кг до 3340 кг. Такі зміни потребували серйозної роботи з ходовою частиною “Новатора”: фізично підсилено задній міст, а також і передній міст, проведено роботи з підвіскою, ззаду встановлено ресори, також встановлено дві пари амортизаторів і по пневмобалону на кожен бік, що має як позитивно вплинути на комфорт екіпажу, так і можливість незалежно від завантаженості машини регулювати підвіску і висоту кліренсу.
Захист залишився на тому ж рівні, що і в попередній версії — машина витримує 7,62-мм кулі, V-подібне днище — одночасний підрив двох гранат РГД-5, а з броньованим склом були випадки, коли воно витримувало влучання з 12,7-мм кулемета.
На даху машини можна встановити поворотну платформу з бойовим модулем з будь-яким 12,7-мм кулеметом; раніше у компанії також казали про можливість розміщення АГС. Крім того, для захисту від FPV-дронів “Українська бронетехніка” планує захищати свої машини купольними системами радіоелектронної боротьби.
Салон фактично залишився без змін, але з’явився блок керування компресором, що качає тиск у пневмобалони задньої підвіски, він розташований з правого боку від водія. Водночас ззаду є місце під блок дистанційного управління бойовим модулем.
Як відзначається, на трасі експлуатувати нову машину стало ще комфортніше. “Але треба бути обережним з цією додатковою вагою на бездоріжжі. Машина стала значно важчою, все це лягло на задні колеса. Відповідно, треба обережно форсувати складні ділянки — багнюку, пісок — і робити це з попередньою підготовкою”, — відзначають у Big Test.