Друкувати двигуни для Javelin, Stinger чи GMLRS: в Ursa Major працюють над програмою Lynx
Американці активно інтегрують адитивні технології у виробництво ракетних двигунів
Американська компанія Ursa Major, виробник ракетних двигунів, оголосила про впровадження стратегії Lynx, першочергова мета якої — виготовляти корпуси двигунів та підкомпоненти для тих чи інших невеликих систем на одному 3D-принтері.
Це буде новий підхід до проєктування та виробництва ракетних двигунів, завдяки якому їх можна буде виготовляти швидше і витрачати на це менше коштів, як відзначив гендиректор і засновник компанії Джо Лаурієнті, розповідає видання Defense News.
За його словами, над програмою Lynx у компанії почали активно працювати близько двох років тому, а досі галузь використовує 3D-технології в основному для опрацювання прототипів, а не для готової продукції, хоча загалом сьогодні у США активно рухаються до того, щоб адитивні технології використовувалися, наприклад, у виробництві навіть і гіперзвукових ракет.
Як відзначають в Ursa Major, 3D-друк зокрема дозволить поєднувати декілька компонентів в один під час виробництва двигунів, на відміну від традиційних методів, коли їх треба було б виготовляти окремо, і це зменшить загальну кількість компонентів у виробі та зрештою як здешевить загальну вартість двигуна, так і значно підвищить автоматизацію процесів.
Лаурієнті стверджує, що зараз у рамках програми Lynx вони можуть надрукувати на принтері за три дні близько 50 корпусів, але невеликих діаметрів — близько 2,5 дюймів (близько 6,35 см), а традиційні виробничі процеси можуть тривати близько місяця.
Він також вважає, що зрештою стратегія 3D-друку допоможе закривати проблеми з виробництвом двигунів для таких життєво важливих програм, як протитанкові ракети Javelin, Stinger чи GMLRS.
Відомо, що компанія Ursa Major вже має контракт на одну з систем, але анонсує її до кінця цього року, і на початку 2024 — ще одну, а вже до кінця наступного року зможе використовувати програму Lynx для створення чотирьох різних систем.