Акумулятори електропікапа Rivian пройшли перевірку при -40 ⁰С
Американський виробник Rivian показав, як поводиться електричний пікап R1T на засніженому кордоні Міннесоти (США) та Онтаріо (Канада). Інженери компанії поїхали на північ країни, щоб удосконалити ходові характеристики та продуктивність акумулятора в мінусових, але не екстремальних температурах. Несподівано для них в дні тестів температура повітря не підіймалася вище -34 ⁰С (так, ця зима в Канаді та на півночі США особливо холодна). Це дозволило розробити оригінальну стратегію саморозігріву для підтримки оптимальної продуктивності акумулятора навіть після ночівлі в таких температурах.
Як повідомляє сайт компанії, випробування проводилися в містечку Бодетт, штат Міннесота, де розташований найбільший в Північній Америці зимовий випробувальний полігон для автомобілів — колишня база ВПС з 25 різними трасами. Там розробники можуть перевірити, як машина поводитися на снігу, льоду або підмерзлому бруду, а також після ночівлі в спеціальних холодильних камерах, що підтримують температуру -40 ⁰С.
Результати випробувань та відео були опубліковані у Твіттері Rivian.
Welcome to Baudette, Minnesota. Home of Willie the Walleye and North America's largest cold weather testing facility, where hundreds of Rivian systems are currently being validated in sub-zero temperatures. Check out our latest blog post for more: https://t.co/IqnW6pnx5l pic.twitter.com/L1zA0Cllgi
— Rivian (@Rivian) February 26, 2021
Один з головних ворогів електричних автомобілів — мороз (якщо комусь не зрозуміло, то електромобіль це такий самий гаджет як і ваш смартфон, просто трішки більший). Оскільки всередині батареї проходить хімічна реакція, низькі температури сповільнюють її. Однак Rivian, по всій видимості, знайшов розв’язання проблеми. Кожен власник EV знає, що в мінусову температуру машину слід залишати в гаражі підключеною до мережі. Це допомагає зігрівати акумулятор, зберігаючи продуктивність та запас ходу. Інженери Rivian стверджують, що зробивши так, господарі електропікапа можуть спати спокійно, навіть якщо на вулиці сильний мороз.
Для того, щоб переконатися в цьому, компанія заморозила автомобіль при -40 ⁰С та вивчила поведінку батареї. Потім інженери вдосконалили програму терморегулювання та розробили стратегії саморозігріву для підтримки оптимальної продуктивності акумулятора. А заодно простежили, щоб системі для збереження необхідної температури потрібно було мінімальну кількість енергії.
Додатково до цього команда провела ретельні випробування, щоб відрегулювати тягове зусилля на різних типах поверхонь, включаючи слизькі зимові дороги. Для цього на полігоні є спеціальна кільцева траса, вкрита льодом та снігом (напевно не така екстремальна як в Києві, але може подібна))).
Цікаво, зазначає Electrek, що Rivian провела випробування тільки пікапа R1T, але не позашляховика R1S. Обидві зібрані на одній платформі, але відрізняються по довжині та колісній базі. R1T на 40 см довший, а колісна база R1S — на 15 см більше. Плюс R1T важить на 20 кг більше. Пояснень від компанії поки не надходило.
Rivian відкрила передзамовлення на свої електропікапи в листопаді минулого року. Найдешевша модель буде коштувати в США $67 500. Крім того, у пікапа R1T та позашляховика R1S з’явиться система автономного управління Driver+, яка вміє керувати, збільшувати швидкість та міняти смуги по команді водія. За класифікацією SAE це другий рівень автономності.