Астрономи показали астероїд 2024 BJ під час його зближення із Землею

Астероїд 2024 BJ, виявлений лише за 10 днів до його зближення із Землею, був зафіксований астрономами проєкту Virtual Telescope. Зазначається, що за найближчої відстані астероїд знаходився всього за 353 000 кілометрів від нашої планети – що відповідає приблизно 92% від середньої відстані між Землею та Місяцем.

Учасники проєкту Virtual Telescope транслювали та фотографували астероїд під час його зближення. Цей об’єкт є одним із 156 виявлених астероїдів у січні 2024 року. Його назва, що включає “2024”, пов’язана з часом його виявлення.

Як пояснює Європейське космічне агентство (ESA), тимчасові позначення астероїдів включають рік відкриття та дві літери, які вказують на порядок їх виявлення. Так, астероїдам, виявленим з 1 по 15 січня, надано позначення типу AA, AB, AC і так далі. Астероїди, знайдені з 16 по 31 січня, мають позначення типу BA, BB, BC і далі. Таким чином, астероїду 2024 року BJ було присвоєно таку назву через його виявлення після 16 січня.

Однак варто відзначити, що ця назва може бути змінена у разі, якщо подальші спостереження покажуть, що астероїд вже був помічений раніше або є частиною іншого астероїду. У такому разі йому буде надано інше ім’я. Астроном, який надасть достатню інформацію для обчислення орбіти астероїда, має привілей обрати постійне ім’я для астероїда, оскільки він буде його відкривачем.

2024 BJ не є найбільшим астероїдом, виявленим у січні 2024 року. На цей час це питання ще відкрите – характеристики та розміри кожного з астероїдів вимагають подальшого вивчення для визначення найбільшого. Проте, саме астероїд 2024 року BJ здійснив найближче зближення із Землею після його виявлення.

Найближчим до Землі астероїдом, що колись пролетів, був 1-2011 CQ1. Цей астероїд, діаметром близько 2 метрів, пронісся повз Землю на відстані всього 3400 кілометрів 4 лютого 2011 року. Ця відстань була рекордною для астероїдів на той момент. Такі випадки дуже рідкісні і малоймовірні, щоб астероїд такого розміру був серйозною загрозою для Землі. Такі близькі прольоти – виняток, а не правило, зазвичай астероїди проходять на значно більшій відстані від нашої планети.

Джерело vsviti

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!