Дослідження: частка української мови у Twitter, Instagram та Facebook зросла з 20% до 70%
З початком російського вторгнення в Україну частка постів українською мовою у Facebook, Twitter та Instagram суттєво зросла порівняно з осінню 2020 року.
Якщо два роки тому частка дописів українською у цих соціальних мережах коливалася у діапазоні 13%-27%, тепер вона сягнула двох третин.
Про це йдеться в дослідженні «Центру контент-аналізу».
Експерти дослідили використання української та російської мов в українському сегменті соцмереж у червні 2022 року, на четвертому місяці повномасштабної війни.
Для цього компанія проаналізувала 866 000 дописів користувачів з України у Twitter, Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, а також у заборонених, але досі використовуваних VK та OK, за період з 5 червня по 5 липня 2022 року і порівняла їх з даними аналогічного дослідження за 2020 рік.
Цікаво, що в TikTok і YouTube мовне середовище за два роки практично не змінилося – у цих соцмережах відчутно домінує російська мова.
У «Центрі контент-аналізу» припускають, що ця тенденція може бути пов’язана з алгоритмами монетизації платформ, які спонукають користувачів з України працювати на ширшу російськомовну аудиторію.
Очікувано, що українська мова значно переважає у постах користувачів західних областей України. З іншого боку, у порівнянні з 2020 роком помітно зросла частка використання української мови користувачами Київської, Черкаської, Вінницької та Житомирської областей.
Найбільш русифікованим регіоном (поряд з Донбасом і Кримом) є Одещина, де лише кожен четвертий пост у соціальних мережах – українською.