Дослідження в США показало що люди вважають за краще працювати в команді з доброзичливими, а не з компетентними
Хоча компетентні та відповідальні — найзатребуваніша категорія серед тих, кого набирають у колектив, дружність і надійність цінуються вище, ніж знання та уміння. Дослідження вчених із США показало, що доброзичливих і відповідальних охочіше беруть у команду, ніж тих, хто набув популярності своїм професіоналізмом.
«Ми припускаємо, що людей відбирають у важливі оперативні групи та команди через ті знання, уміння та здібності, які вони мають. Однак це дослідження показує, що людей часто обирають, бо членам команди комфортно з ними,— сказала Синтія Мопін, фахівець із поведінкової психології з Бінгемтонського університету. — Люди готові жертвувати часткою продуктивності, щоб отримати більш позитивний спільний досвід».
Мопін та її колеги провели експеримент на студентах МБА. На початку семестру учасників поділили випадковим чином на команди, в яких вони працювали над навчальними завданнями. В кінці семестру їх попросили сформувати власні команди та відповісти на питання, чому вони обрали того чи іншого члена групи, пише Science Daily. Зокрема, дослідники звертали особливу увагу на те, як студенти оцінюють людський капітал – здатність добре виконувати завдання – і соціальний капітал – рівень своєї доброзичливості та відповідальності своїх однокурсників.
Найбільш затребуваними виявилися, як не дивно, ті, хто виявляв найбільшу компетентність та відповідальність, тобто мав великий людський і соціальний капітал. Наступними за популярності слідували, теж, як не дивно, ті, хто демонстрував лише соціальний капітал і сприяв зміцненню взаємовідносин усередині колективу, а не ті, хто багато знав і вмів, і міг посилити ефективність групи.
«Наші результати показують, що коли люди відчувають, що можуть вам довіряти, навіть якщо ви не обов’язково найкращий працівник, вони швидше співпрацюватимуть з вами, — сказала Мопін. — Вони знають, що в такому разі виникне менше міжособистісних труднощів».
Дослідники рекомендують враховувати це в робочих колективах. Співробітник, який прагне потрапити в цікаву команду або важливий проєкт, перш за все повинен познайомитися зі своїми колегами та переконати їх в тому, що йому можна довіряти, особливо якщо він новачок або тільки набирається досвіду.
Також, група вчених із США прийшла до висновку, що перше враження про людину, приємне чи ні, може диктуватися генетикою. Вони вивчили поведінку мишей з різними генетичними варіантами та переконалися, що кожен з них формував особливі соціальні уподобання тварин.