FAA закрило справу про катастрофу корабля SpaceX Starship SN9 під час тестового польоту: Запуск SN10 на підході
Керована Ілоном Маском (Elon Musk) компанія SpaceX готується в найближчому майбутньому запустити прототип ракети-носія Starship SN10 в наступний випробувальний політ на висоту більш як 10 кілометрів зі свого майданчика в Південному Техасі. Підготовці вже нічого не заважає – SpaceX і Федеральне управління цивільної авіації США (FAA) тільки що завершили розслідування попереднього запуску, який закінчився 2 лютого вибухом SN9 під час посадки.
«Сьогодні FAA закрило розслідування пригоди 2 лютого з прототипом SpaceX Starship SN 9, відкривши шлях для випробувального польоту SN 10, який зараз очікує затвердження оновленої ліцензії, – повідомив представник FAA в заяві через електронну пошту. – FAA забезпечило нагляд за розслідуванням інциденту з SN 9, проведеним SpaceX. Корабель SN 9 вийшов з ладу в допустимих рамках безпеки FAA. Його невдала посадка і вибух не становили загрози для населення або власності. Все сміття знаходилося в межах визначеної небезпечної зони. FAA затвердив остаточний звіт про подію, включаючи ймовірні причини й коригувальні заходи ».
До речі, як стало відомо раніше, що SpaceX на підставі випробувань SN8 і SN9 внесла поліпшення в Starship SN10, завдяки чому шанс успішної посадки подвоївся: згідно з оцінкою Маска, тепер він становить близько 60%. Під час запуску SN8 керівник компанії говорив, що шанси на успіх – один до трьох.
SpaceX розробляє Starship, щоб доставляти людей і вантажі на Місяць, Марс і в інші віддалені місця космосу. Остаточна версія отримає шість двигунів Raptor (проти трьох у поточних прототипів) для виходу в космос. Висота багаторазового корабля становить 50 метрів, а на орбіту він повинен виводитися за допомогою гігантської 70-метрової ракети Super Heavy, яка отримає близько 30 двигунів Raptor. Зараз вже готуються наступні прототипи Starship, причому SN11 повинен включати більш серйозні зміни в порівнянні з SN8, SN9 і SN10.
Випробувальні польоти вимагають схвалення FAA. У січні SpaceX порушила ліцензію FAA на запуск, що спричинило розслідування і змусило компанію затримати випробування SN9 і прийняти ряд заходів безпеки, необхідних управлінням цивільної авіації. Ілон Маск, розчарований діями FAA, навіть дав коментар в Twitter: «На відміну від свого авіаційного підрозділу, який працює нормально, космічне підрозділ FAA має принципові проблеми в структурі регулювання. Їх правила розраховані на кілька запусків одноразових ракет на рік з декількох державних об’єктів. Дотримуючись таких процедур, людство ніколи не добереться до Марса».