Індія робитиме дороги зі шлаку

Індія взялася за будівництво доріг, основним компонентом мощення якого є сталеливарний шлак, що накопичувався на металургійних підприємствах.

Технологію використання таких шлаків у дорожньому будівництві розробили науковці Центрального дорожнього науково-дослідного інституту (ЦНДІ). За їх висновками, новаторський метод не лише вирішує проблему з горами відходів шлаку на сталеливарних заводах, але й має низку економічних переваг.

Збудована у червні минулого року в штаті Гуджарат перша дорога з переробленого сталевого шлаку підтвердила висновки: за рік експлуатації дорожнє полотно показало виняткову стійкість до зношування, викликаного погодними умовами. До того ж технологія будівництва сталево-шлакової дороги приблизно на 30 відсотків рентабельніша, ніж традиційні методи мощення.

Експериментальна шестисмугова дорога завдяки шлаковій основі мощення виявилася стійкою не лише до погодних умов, але й до великовагових автомобілів. Навіть у спеку дорожнє покриття не плавилося колесами багатотонних фур. Жодних натяків на колійність, що притаманна звичайним дорогам від коліс транспорту у спеку, на трасі не виявлено. При цьому шлакова поверхня була на 30 відсотків тоншою, ніж у доріг, вимощених класичними заповнювачами.

Сталеливарний шлак є синтетичним заповнювачем і його можна вважати зеленим ресурсом з великим потенціалом заміни природних заповнювачів, що знижує вплив на навколишнє середовище від видобутку корисних копалин. Фото: mdpi.com

Цьогоріч організація прикордонних доріг (BRO) також скористалася цією інноваційною технологією, взявшись будувати довговічну та міцну дорогу Аруначал-Прадеш вздовж індійсько-китайського кордону. Для реалізації цієї екологічної та безпечної технології будівництва металургійний комбінат Tata Steel безплатно надав сталевий шлак, а індійські залізниці доставили його в район будівництва. На місці цей матеріал переробили в компонент мощення, залили й класичними катками утрамбували в дорожнє полотно.

За словами міністра науки і технологій Індії Джітендри Сінгха, будівництвом більш міцних і довговічних доріг уздовж індійсько-китайського кордону в Аруначал-Прадеш справа не обмежиться. Вже розробляються проекти будівництва доріг зі шлаковим мощенням в інших регіонах.

Національне управління автомобільних доріг Індії (NHAI) планує використовувати сталевий шлак для будівництва частини шосе Мумбаї-Гоа. Аеропорт Сурат подав заявку на сталевий шлак для будівництва та зміцнення злітно-посадкової смуги.

Дефіциту в шлаках у найближчі кілька десятиліть не буде: Індія є другим за величиною виробником сталі у світі, виробляючи близько 200 кг шлаку на тонну виробництва сталі. Завдяки новій технології країна перетворить ці промислові відходи у першокласний матеріал для будівництва довговічних та якісних доріг.

Джерело india.postsen

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше