Іранський реактивний Shahed-238: з’явились нові фото та подробиці конструкції

В Ірані були опубліковані нові й значно якісніші фото реактивного дрона-камікадзе Shahed-238, який часто називають просто “реактивним Шахедом” вбачаючи у ньому нову версію Shahed-136.

Нагадаємо, що перша презентація цих дронів відбулась спеціально для верховного лідера Ірану Хаменеї в університеті аерокосмічних наук та технологій Ашура у листопаді. Але тоді якість зображення не дозволяла краще роздивитися цей БПЛА.

Але нові фото зроблені з інших ракурсів та якісніші. Й з огляду на них, наразі цей дрон продовжує зберігатись у тому самому університеті й активно припадає пилом. А сам павільйон є нічим іншим, як експозицією різних БПЛА іранського виробництва.

Водночас все що об’єднує Shahed-238 з Shahed-136 це лише аеродинамічне рішення. Але реактивний дрон менший, що видно на фото з іншого ракурсу.

Таким чином використання реактивного двигуна звісно могло збільшити швидкість дрона, але дуже схоже, що призвело до зменшення корисного навантаження, яке розміщено у носовій частині дрона. До речі, вона отримала інше рішення й була обрана складніша форма з “заявкою” на інтегральне компонування для збільшення підйомної сили.

Водночас під питанням залишається який двигун використаний у Shahed-238.

Зазначимо, що у деяких профільних виданнях вже затвердилась думка, що на Shahed-238 встановлений нова версія іранського двигуна Toloue-10, також відомий, як Mini-Turbojet 896. Він використовується на Shahed-191, але вага цього дрона становить 500 кг.

Тобто ці двигуни розраховані на доволі великий літальний апарат зі значною вагою, в той час, коли навіть більший Shahed-136 важить близько 200 кг. Тобто цілком можливо, що для меншого дрона в Ірані використали й менший турбореактивний двигун, на що прямо натякають габарити та розміщення повітряного каналу двигуна на Shahed-238.

Можна далеко не ходити й у продукції Beijing MicroPilot, яка також пропонує двигуни MD550, що використовуються на Shahed-136, знайти малогабаритний реактивний двигун W125 та W110 на 127 та 103 кгс відповідно, при вазі 22 кг, діаметрі 27,2 см та довжині 62,5 см.

Саме двигуни подібного типу цілком можливо вважати більш вірогідними у використанні на Shahed-238 з огляду на його габарити.

Shahed-238 з реактивним двигуном, у будь-якому випадку, буде коштувати дорожче за Shahed-136, що нівелює його головну перевагу відносно дешевого далекобійного засобу ураження. Звісно його збиття зенітним кулеметним вогнем буде ускладнене, через більшу швидкість Shahed-238, яка може становити 400-600 км/год у крейсерському режимі. Але завдяки реактивному двигуну інфрачервоним головкам самонаведення ПЗРК буде його захопити у рази легше.

Джерело defense express

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше