Колишні інженери SpaceX відкрили стартап Parallel Systems для розробки електричних залізничних вантажівок
Група інженерів, що залишили свого часу SpaceX, організувала власну компанію Parallel Systems для розробки та будівництва залізничних «автовантажівок» з автономним живленням. Очікується, що нові рішення будуть набагато економнішими, ефективнішими та екологічно безпечнішими, ніж класичні вантажні поїзди.
Загалом навіть потяги, які вже є в експлуатації, набагато енергоефективніші за вантажівки. Як повідомив засновник і голова стартапу Метт Соул (Matt Soule), на доставку вантажу потягом витрачається вчетверо менше енергії, ніж вантажівкою, але через архітектуру залізничних перевезень є деякі обмеження при експлуатації подібних рішень. Нова пропозиція дозволить позбавитися багатьох проблем, характерних для залізниць. Крім того, перехід із дизельного палива на електроенергію дозволить знизити викиди парникових газів в атмосферу.
Соул починав у SpaceX у 2006 році з роботи главою підрозділу, який відповідав за авіоніку. “Ми випускали електроніку, яка змушувала ракети летіти прямо“, – пояснив він. У 2020 році він і ще двоє інженерів компанії прийняли остаточне рішення створити власний бізнес, пов’язаний із вантажоперевезеннями – на подібну ідею наштовхнув його випадковий ролик на YouTube. Нарешті, минулої середи вони оголосили про відкриття бізнесу та анонсували раунд інвестицій серії А під керівництвом компанії Anthos Capital, під час якого планується зібрати $50 млн.
Поки що компанія зі стартовим капіталом $3,6 млн займається створенням прототипів. Зібравши необхідні кошти, вона займеться будівництвом парку електричних платформ, тестуванням та наймом більшої кількості працівників. На цей час у ній працюють інженери з Google, Tesla та Uber. Перші тести платформи вже пройшли на ізольованій залізничній гілці у Лос-Анджелесі.
Платформи працюють у парах, кожна з яких переміщує стандартний контейнер. Кожна платформа має власне джерело електроенергії, але система краще працює, коли вони діють у зв’язці. Таким чином, замість довгого залізничного складу з дизельними локомотивами, в Parallel Systems планують використовувати «каравани» по 10-15 платформ. Для порівняння, деякі вантажні поїзди можуть бути ланцюжком у 200 вагонів — так транспортування обходиться набагато дешевше. При цьому розміщення їх на станціях і розвантаження є серйозною проблемою — для цього потрібні великі термінали, а земля в містах на зразок Лос-Анджелеса дуже дорога.
Автономні електронні платформи, об’єднані в маленькі «каравани», можуть значно знизити витрати. При цьому вони автономно визначають розташування під підйомним краном і вимагають набагато меншої території для розвантаження. Використання електрики не робить платформи повністю “зеленими” – це залежить від того, яким способом генерується електрика в тій частині мережі, з якої вони отримують живлення для заряджання акумуляторів. Проте, за словами Соула, самі платформи не виділяють парникових газів, тоді як звичайні поїзди роблять це завжди. Крім того, оскільки вони споживають лише 25% електроенергії від енергоспоживання електричних вантажівок, це дозволяє робити для них акумулятори вчетверо меншого розміру за порівнянних можливостей транспортування.