Останнє слово в авіації: у США показали тихий надзвуковий літак X-59
NASA і компанія Lockheed Martin 12 січня офіційно представили експериментальний тихий надзвуковий літак X-59. Його основна відмінність – відсутність звукового ефекту під час надзвукового польоту.
За допомогою експериментального літака NASA планує прокласти шлях для нового покоління комерційних надзвукових літаків.
“Це велике досягнення, яке стало можливим лише завдяки наполегливій роботі та винахідливості NASA та всієї команди X-59, — заявила заступниця адміністратора NASA Пем Мелрой на церемонії. – Всього за кілька років ми пройшли шлях від амбітної концепції до реальності. NASA X-59 допоможе змінити наш спосіб подорожей, зблизивши нас за набагато менший час”.
Мелрой та інші високопосадовці показали літак під час церемонії, організованої головним підрядником Lockheed Martin Skunk Works на заводі у Палмдейлі, Каліфорнія.
За планами, швидкість польоту X-59 буде у 1,4 раза швидше за звук, або 1488 км/год. Дизайн, форма та технології дозволять літаку досягти цієї швидкості, генеруючи водночас тихіші звукові удари. Тонкий, звужений ніс X-59 становить майже третину його довжини й розбиває ударні хвилі, які зазвичай призводять до звукового гуркоту надзвукового літака.
Після завершення розгортання команда Quesst перейде до наступних кроків у підготовці до першого польоту: тестування інтегрованих систем, запуск двигуна та тестування руління для X-59.
Літак має вперше злетіти пізніше цього року, після чого відбудеться його перший тихий надзвуковий політ. Команда Quesst проведе кілька льотних випробувань літака на заводі Skunk Works, перш ніж передати його до Центру льотних досліджень імені Армстронга НАСА в Едвардсі, штат Каліфорнія, який буде базою операцій.
Після завершення льотних випробувань NASA запустить літак над кількома вибраними містами США, збираючи інформацію про звук, який генерує X-59, і про те, як його сприймають люди. NASA надасть ці дані Федеральному управлінню цивільної авіації та міжнародним регуляторам.