Пожежа в найбільшому IT центрі столиці Бангладешу залишила без зв’язку десятки мільйонів жителів країни
В Бангладеші послуги широкосмугового інтернету зазнали серйозних проблем після пожежі на вежі Хаваджа в Мохахалі, Дакка, в четвер у другій половині дня. Мобільний інтернет і голосовий зв’язок також постраждали, хоча і меншою мірою, ніж інтернет.
У будівлі розташовані операційні центри кількох провайдерів послуг Міжнародного інтернет-шлюзу (IIG), центри обробки даних та комутаційні станції (ICX) які обслуговували майже весь інтернет-трафік цієї країни.
Наразі в країні налічується 12,15 мільйона користувачів широкосмугового інтернету. Серед них приблизно 40% – або близько 5 мільйонів користувачів — відчувають перебої в роботі, причому багато хто повністю втратив доступ до мережі. Тим часом ті, хто все ще має доступ, стикаються з низькою швидкістю інтернету.
Крім того, близько 20% користувачів мобільного інтернету в країні (119,79 мільйона), або приблизно 24 мільйони клієнтів, не можуть підключитися до інтернету. Це також впливає на голосові дзвінки та використання різних соціальних мереж, зокрема Facebook, Messenger та WhatsApp, повідомляє місцеве видання DhakaTribune.
Широкосмуговий інтернет широко використовується в будинках, офісах та державних установах. Ті, хто займається фрілансом та аутсорсингом, значною мірою покладаються на широкосмуговий зв’язок, оскільки його швидкість і низька затримка мають вирішальне значення для їхньої роботи.
Відповідаючи на запитання про ситуацію місцевих журналістів, Емдадул Хак, президент ISPAB, організації, що представляє інтернет-провайдерів у країні, сказав: “Ми отримали інформацію, що пожежа зараз під контролем, але нам не надали доступу для оцінки збитків. Нашою першочерговою потребою є відновлення швидкого інтернету. Пристрої, які згоріли, мають бути замінені, і, за необхідності, слід розглянути можливість їхньої швидкої доставки повітряним транспортом. Чим швидше ми отримаємо доступ, тим швидше зможемо знайти рішення. Наразі 40% від загальної кількості користувачів широкосмугового інтернету по всій країні залишаються без послуг“.
Він зазначив, що у вежі Хаваджа розташовані два центри обробки даних, один з яких, під назвою NRB, постраждав від пожежі. Без оцінки стану іншого дата-центру, Dhaka Cola, було б передчасно оцінювати збитки, додав президент ISPAB.
Влада підтвердила, що 9 з 10-ти IIG, розташованих у вежі Khawaja Tower, зупинилися. Кожен IIG забезпечує пропускну здатність для 50-70 інтернет-провайдерів. Таким чином, значна кількість провайдерів (500-700) наразі не можуть надавати інтернет-послуги.
Ахмед Джунаїд, генеральний секретар Форуму IIG, сказав: “Деякі IIG, такі як Level Three, Max Hub, Amra Networks, Earthnet, Vargo і Windstream, були повністю закриті. Перехід на резервні IIGs дещо пом’якшив наслідки. Третій рівень – Summit Communications, Fiber at Home та Amara Networks – забезпечують пропускну здатність для мобільних операторів країни. Наразі Networks IIG повністю припинив свою діяльність, тоді як Level Three працює на 95% потужності з незначними проблемами з пропускною спроможністю, на які припадає решта 5%“.
З іншого боку, Summit Communications та Fiber at Home залишаються неушкодженими, забезпечуючи безперебійне постачання пропускної здатності. Однак решта 20% клієнтів мобільного інтернету, які обслуговуються двома іншими IIG, стикаються з перебоями.
Крім того, мобільні оператори стикаються з проблемами взаємозв’язку, оскільки постраждали ICX, розташовані у вежах Khawaja Towers. Як наслідок, клієнти відчувають труднощі зі здійсненням голосових дзвінків, стикаються із затримками та обривами зв’язку.
Асоціація операторів мобільного зв’язку Бангладеш (MTLB) опублікувала заяву щодо цієї проблеми. Вони пояснили, що пожежа порушила голосовий зв’язок між мобільними операторами через наявність у будівлі ICX.
Мобільні оператори у співпраці з відповідними операторами ICX старанно працюють над відновленням системи взаємозв’язку в інших місцях, прагнучи якнайшвидшого розв’язання проблеми.
Колишній президент ISPAB Амінул Хакім, коли до нього звернулися за коментарем, оцінив загальні збитки від пожежі у вежі Khawa Tower у понад 500 крор (близько $60 млн.). З них IIG, ймовірно, зазнали збитків у розмірі від 300 до 350 крор.
Він підкреслив, що пошкоджені вогнем або водою пристрої не можуть бути швидко відремонтовані як через їх непоправний стан, так і через дефіцит на ринку. На думку Амінула, своєчасне розв’язання проблеми залежить від того, наскільки швидко можна буде закупити ці пристрої.
Амінул продовжив: “Наразі країна використовує пропускну здатність 5 000 Гбіт/с. Із закриттям IIG доступна пропускна здатність у 1200 Гбіт/с зменшується. Хоча деякі інтернет-провайдери підтримують резервні копії пропускної здатності з декількох джерел, вони надають обмежену допомогу. Швидкість інтернету буде скомпрометована, а доступність може серйозно постраждати“.
Бангладеш, це невелика за територією (всього 24% від України), але дуже густонаселена країна (понад 160 млн. людей) між Індією та М’янмою в Азії. Бангладеш донедавна був суто сільськогосподарською країною з бідним населенням. Але в останні роки, завдяки більшому проникненню інтернету в країні, багато людей отримали можливість працювати як фрілансери. Тому проблема з інтернетом в країні відчувається дуже гостро.