Реактивний HoverJet зможе розганятися до 1127 км/год і літати до 15 годин

Американський стартап Valkyrie Systems Aerospace (VSA) отримав дослідницький грант від ВПС США на реалізацію концептів літаючих апаратів HoverJet Guardian та Eagle. Компанія стверджує, що перший апарат зможе поєднувати вертикальний зліт і посадку з польотом на швидкості до 1127 км/год, а другий зможе поєднувати можливості літака, судна на повітряній подушці та амфібії. Розробник поки що не представив жодного прототипу, але стверджує, що працює над своїми технологіями понад 25 років і підтвердив їх випробуваннями.

Інженери з Valkyrie покладаються на безліч нестандартних рішень в області проєктування літальних апаратів, але головне з них – це запатентована система керування вектором тяги. У компанії заявили, що ця технологія дозволяє HoverJet та Eagle працювати практично на будь-якій місцевості та в будь-яких, у тому рахунку несприятливих умовах.

В частині вертикального зльоту та посадки (VTOL) апарат покладається на компонування традиційного квадрокоптера. Чотири горизонтальні ротори встановлюються на крилах корпусу і відривають HoverJet від землі. Передбачається, що апарат буде швидко набирати висоту без злітно-посадкової смуги, а потім перемикатися на турбогвинтові двигуни від Prat & Whitney, які забезпечують тягу потужністю 8,2 тис. фунтів.


У результаті HoverJet обіцяє розгін до 547 км/год у крейсерському режимі, дозвукову швидкість польоту в «спринті» — до 1127 км/год — і 15 годин автономної роботи на висоті до 12 кілометрів. І йдеться не про мініатюрний безпілотник — HoverJet важитиме близько двох тонн без вантажу і пілота, а при повному навантаженні він зможе піднятися в повітря при вазі 5,4 тонни. Величезна різниця в можливостях між VTOL від Valkyrie й апаратами від розробників аеротаксі зрозуміла: HoverJet буде працювати на реактивному паливі.

Що стосується Eagle, то цей апарат — «молодший брат» повноцінного HoverJet. Він запропонує менш видатні специфікації та працюватиме в трьох режимах — як літак, корабель на повітряній подушці й амфібії. Як саме працюватимуть «водні системи» літака, поки що невідомо, але компанія планує розкрити більше подробиць у найближчі місяці.

Грант від ВПС США прискорить розробку концептів Valkyrie, а також забезпечить стартап такими партнерами як USSOCOM та Collaboration.ai, який координує проєкти розробників eVTOL-апаратів для військових завдань. Обсяг інвестицій, запропонованих армією США, поки що не розкривається.

Джерело New Atlas

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше