Революція в електромобілях: китайські акумулятори будуть заряджатися за 10 хвилин
Виробники акумуляторів, BYD і CATL, незабаром почнуть постачання літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів, які можна буде заряджати з нуля до 100% за десять хвилин. Однак настільки швидке заряджання електромобілів обмежуватиме інший чинник.
За повідомленням Autoevolution, до кінця року CATL відвантажить батареї Qilin 2.0 з підтримкою стандарту 6 °C до кінця року, а BYD випустить свої батареї Blade 2.0 з аналогічними характеристиками зарядки в другій половині 2024 року.
Хімічний склад LFP-батарей постійно вдосконалюється, і найкращі LFP-елементи за щільністю енергії майже зрівнялися з NMC-елементами. Крім того, вони мають перевагу у швидкому заряджанні, які дозволяють їм повністю заряджатися за 10 хвилин.
Наразі найкращі LFP-елементи виробництва CATL під назвою Shenxing підтримують зарядку 5 °C, що означає, що теоретично їх можна повністю зарядити п’ять разів за годину або приблизно 1 раз за 12 хвилин. Першим електромобілем, який використовує батарею Shenxing, є Zeekr 001, якому потрібно лише 11,5 хвилин, щоб зарядитися з 10% до 80%. Найшвидший акумулятор BYD має назву Blade і підтримує стандарт 4 °C. Для повної зарядки потрібно близько 15 хвилин.
Компанія CATL випустила батарею Shenxing з підтримкою 5 °C, лише в лютому, що пояснює, чому китайський виробник планує випустити батарею з 6 °C до кінця 2024 року. Однак у квітні CATL також анонсувала батарею Shenxing Plus LFP з покращеною щільністю енергії 205 Вт·год/кг. Це дозволить електромобілю проїхати 1000 км на одному заряді без збільшення розміру або ваги батареї. Однак батарея Shenxing Plus заряджається лише на 4 °C.
Наразі BYD має лише 4 °C акумулятор, але компанія традиційно робить анонси продуктів лише після того, як переконається, що її технологія готова до виробництва. Це додає більше довіри до повідомлень про те, що BYD випустить свої 6 °C-батареї в найближчі місяці.
Однак, навіть при наявності таких акумуляторів, їхню швидкість заряджання наразі обмежує сам зарядний пристрій. Батарея 6 °C місткістю 100 кВт-год потребуватиме зарядних пристроїв, здатних видавати понад 650 кВт, включно з втратами.
У лютому компанія Huawei анонсувала свій найпотужніший швидкий зарядний пристрій постійного струму, який може видавати до 600 кВт потужності. Однак більшість швидких зарядних пристроїв постійного струму, доступних для китайських власників електромобілів, мають потужність 120 кВт.
Нагадаємо, що протягом січня-березня 2024 року українці придбали 4200 легкових авто, ввезених із Китаю, 85% з них — були електромобілі.