Росія витратила на антиукраїнську пропаганду 100 тисяч доларів – Meta

У новому звіті компанії Meta детально описується група з понад 60 веб-сайтів, що видають себе за європейські новинні організації, підсилена мережею фальшивих акаунтів у соціальних мережах. Нещодавно компанія провела масову зачистку цих ресурсів і розповіла про витрачені на пропаганду гроші.

У новому звіті “про усунення скоординованої неавтентичної поведінки”, Meta зазначає, що кампанія впливу виникла в росії й включала “розгалужену” мережу з понад 60 фейкових веб-сайтів. Ресурси видавали себе за провідні європейські ЗМІ, такі як Der Spiegel, The Guardian і Bild.

Як працювала пропагандистська мережа

Акаунти в соціальних мережах поширювали підроблені статті з цих видань, переважно з критикою України та українських біженців або з аргументами проти санкцій, накладених на Росію. Контент підроблених статей був підготовлений різними мовами, зокрема:

  • англійською,
  • французькою,
  • німецькою,
  • італійською,
  • іспанською,
  • російською,
  • українською.

Вгорі справжня публікація The Guardian, внизу фейкова / Скриншот зі звіту Meta

Це найбільша і найскладніша операція організована росією, яку ми зірвали з початку війни в Україні. Вона являла собою незвичайне поєднання витонченості та грубої сили. Підроблені веб-сайти і використання багатьох мов вимагали як технічних, так і лінгвістичних інвестицій. З іншого боку, посилення в соціальних мережах спиралося, в першу чергу, на грубу рекламу і фейкові акаунти, – мовиться у звіті Meta.

Автори звіту зазначають, що мережі цих фейкових акаунтів “створили міні-бренди” в Інтернеті, використовуючи однакові імена на різних платформах, і в сукупності сторінки в мережі фейкових акаунтів витратили близько 105 000 доларів на просування статей і мемів через рекламу в Facebook і Instagram. У деяких випадках сторінки російських посольств у Європі та Азії у Facebook навіть посилювали контент кампанії впливу.

Публікації в Telegram з дезінформацією про українських біженців / Скриншот зі звіту Meta

Меми, як зброя

Meta повідомляє, що кампанія також використовувала оригінальні меми, створені для просування проросійських та антиукраїнських наративів, і навіть включала петиції, запущені на сайтах Change.org та Avaaz.

В одному з прикладів, петиція на Change.org вимагала від німецького уряду припинити “неприйнятну щедрість” щодо українських біженців.

Меми створені російськими групами у Facebook для поширення / Скриншот зі звіту Meta

Хоча деякі аспекти кампанії були технічно витонченими, Meta зазначає, що повторювані шаблони побудови та розміщення фейкових акаунтів призвели до того, що багато з них були видалені автоматизованими системами ще до початку поглибленого розслідування.

Деталі кампанії були передані дослідникам дезінформації, щоб сприяти кращому розумінню методів поширення та створення таких кампаній, – зазначається у звіті Meta.

Хоча Meta не пов’язує цю кампанію безпосередньо з російським урядом, Кремль є досвідченим у використанні операцій цифрового впливу як способу проєктування глобальної влади. Ще до російського вторгнення в Україну в лютому 2022 року українські чиновники били на сполох через російські дезінформаційні кампанії, що проводяться в країні через соціальні мережі.

Росія також використовувала подібну тактику для впливу на обговорення інших важливих глобальних тем: коли на початку 2021 року почалося поширення вакцин від коронавірусу, інтернет-видання, пов’язані з російськими спецслужбами, були спіймані на поширенні неправдивої інформації про вакцини.

Джерело tech.24

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше