Росіяни захопили новітній західний наземний безпілотник THeMIS, який ЗСУ використовують для транспортування
Російські війська захопили безпілотну гусеничну платформу THeMIS, яку Україна отримала від союзників у кількості 15 одиниць, повідомляє DefenceTurk.net.
Що відомо
Україна отримала 15 наземних безпілотників THeMIS, ставши першою країною, яка застосувала їх у повномасштабній війні. Постачанням займався естонський виробник безпілотних автомобілів Milrem Robotics у співпраці з німецьким концерном KMW. Ці безпілотники здебільшого використовуються для евакуації поранених та розмінування.
За даними видання Army Recognition БПЛА THeMIS був спроєктований і розроблений естонською оборонною компанією MILREM Robotics і вважається одним з найсучасніших безпілотних наземних транспортних засобів (БПЛА).
MILREM Robotics вперше доставила безпілотний наземний транспортний засіб THeMIS у конфігурації евакуації поранених та транспортування матеріалів в Україну 12 вересня 2022 року через українську благодійну організацію. З 16 вересня 2022 року машина активно використовується українською армією у війні.
На жаль, російські окупанти зуміли захопити одну з таких систем. Ймовірно, вони проведуть багато випробувань з метою ознайомлення з технічною складовою безпілотника. Це може дати Росії цінну інформацію, адже THeMIS не має таких дефектів, як їхній аналог Уран-9.
🔵🇷🇺Rus ordusu 🇺🇦Ukrayna'ya bağışlanan 🇪🇪İKA'yı ele geçirdi
🔸Rusya, Estonya'nın Ukrayna'ya bağışladığı THeMIS insansız kara aracını (İKA) ele geçirdi
🔸THeMIS'in ele geçirilmesi halinde 2 milyar ruble ödül verileceği açıklanmıştı
🔗https://t.co/yCDztZVN0u pic.twitter.com/JBid6y7wbH— Defence Turk (@Defence_Turk) May 21, 2024
Використання THeMIS у світі
THeMIS використовують 16 країн, у тому числі вісім членів НАТО: Франція, Німеччина, Іспанія, Естонія, Нідерланди, Велика Британія, США та Норвегія.
Для тих, хто не в курсі
THeMIS — це дистанційно керований гусеничний безпілотник вантажністю 750 кг, який рухається за допомогою гібридного приводу. Модуль приводу та управління розташований з боків транспортного засобу, між якими є платформа для перевезення вантажів, спецтехніки або зброї. Безпілотник може працювати до 10 годин, включаючи близько 90 хвилин у «тихому» режимі, використовуючи лише електропривод. Максимальна швидкість складає приблизно 35 км/г, а запас ходу залежить від умов місцевості, оскільки транспортним засобом керує оператор.
Цей інцидент підкреслює важливість збереження високотехнологічного обладнання в умовах війни та можливі наслідки його втрати для сторони, яка використовує такі системи.