Російські авіакомпанії обійшли санкції заходу, що вирішило проблему нестачі запчастин для літаків

Російські авіакомпанії тільки 2023 року змогли отримати авіаційні запчастини для іноземних літаків на суму $171 млн попри санкції Заходу, пишуть російські видання.

Джерело отримало закриті дані митної статистики, що дало змогу оцінити імпорт у росію в режимі реального часу.

Чотири великі російські авіакомпанії “Аерофлот”, S7 Airlines, “Россия” та “Победа” 2023 року завезли для своїх літаків західні комплектуючі на суму $110 млн.

За даними джерела, “Аерофлот” привіз у країну запчастини від американських компаній Honeywell на $7,5 млн, Woodward на $4,5 млн і Boeing на $2,5 млн, а також французької Safran Nacelles на $4,5 млн.

Дочірня компанія S7 Airlines “Глобус” у березні 2023 року ввезла в росію турбореактивний двигун франко-американської компанії CFM International для літаків сімейства Airbus A320 вартістю від $7,5 млн. Того самого місяця S7 ввезла в Росію двигун американської General Electric для пасажирського літака Embraer E170 за $4,4 млн.

“Победа” ввезла цього року запчастини американської Honeywell на суму понад $3,5 млн, а Rockwell Collins Inc та Boeing на суму понад $2 млн.

Авіакомпанія “Россия” 2023 року отримала тільки запчастини Honeywell на суму понад $6 млн, зазначає джерело.

Російські авіакомпанії отримували комплектуючі західних виробників через Китай та ОАЕ. Частину санкційних запчастин для іноземних літаків у Росію завезла невелика компанія “Протектор”.

За даними розслідування, з 2023 року вона ввезла авіаційні запчастини на суму щонайменше $61 млн. Серед них — шість авіаційних двигунів для американських та європейських літаків Boeing 767, Boeing 737 та Airbus A320. “Протектор” отримував запчастини за допомогою фірм з ОАЕ та Таїланду.

Хоча цивільна авіація росії стала однією з найбільш постраждалих від західних санкцій галузей, схоже, російським авіакомпаніям вдалося вирішити найбільш критичну для них проблему — брак запчастин.

Розслідування видання показало, що паралельний імпорт дає змогу ввозити будь-які деталі, а отже, обходити європейські та американські санкції, та практично не відчувати їх.

Що таке “паралельний імпорт”?

Простими словами, це узаконений російською владою контрабандний маршрут для постачання підсанкційних товарів в росію.

Наприклад, є ряд не підсанкційних країн, дружніх до росії. Це в основному Казахстан, Азербайджан, Китай, Туреччина, ОАЕ, Таїланд, Індія та інші азійські країни. В цих країнах відкривається компанія-прокладка, яка і замовляє потрібні комплектуючі та техніку, але фактично переправляє це все в росію. І тут виходить так що по документах це все приладдя йде у країни які не під санкціями, але потім опиняється в росії. Таким чином росія майже не відчуває західні санкції…

Що з цим робити, поки що Західні країни не придумали, або ж не хочуть бачити очевидну прогалину в санкціях.

Джерело avianews.com

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше