Шість “сліпих” літаків: супутник зафіксував на аеродромі рф А-50 без двигунів
Який запас має ворог в плані “донорів запчастин” під ці літаки
Основним аеродромом для базування російських літаків дальнього радіолокаційного виявлення А-50 та А-50У наразі виступає летовище “Иваново-Северный” в Івановській області рф, де розміщено зокрема 2457 база бойового застосування літаків ДРЛВ.
Доступні у відкритому доступі супутникові знімки наразі демонструють, що на цьому летовищі стоять чотири літаки типу А-50, які активно використовуються на чергуванні, один ззовні справний А-50, який однак стоїть без руху, та мінімум шість А-50 на зберіганні, з яких взагалі зняли двигуни. Про це у своїй публікації на Twitter написав OSINT-дослідник MT_Anderson.
Дослідник наголосив, що хоча ті знімки, якими він оперує, мають відносну якість, там чітко видно мінімум одну ознаку, яка дозволяє встановити активність використання тих чи інших літаків – сліди від коліс шасі на сніговому покриву.
От якраз лише по чотирьом зафіксовано на знімках А-50 й видно, щоб ці літаки переміщались по летовищу на злітно-посадкову смугу, і відповідно виконували польоти з певною регулярністю.
Літаки А-50 на зберіганні стоять в окремому місці на аеродромі, і там достатньо чітко видно, що на шести із дев’яти літаків цього типу двигуни демонтовані, хоча на всіх літаках стоять тарілкоподібні антени радіолокаційного комплексу “Шмель”. У цьому випадку сліди від колес на снігу також можуть свідчити, коли і з якою активністю з цих “бортів” “канібалили” запчастини
Цікаво, що при цьому супутник також фіксує на аеродромі “Иваново-Северный” ще 15 військово-транспортних літаків типу Ил-76, із яких неактивним виглядає лише один.
Що стосується кількості “засвічених” на цих знімках російських літаків А-50, то тут жодних протиріч нема. Якщо виходити із того, що після збиття двох А-50 у рашистів могло залишитись сім (або вісім) літаків цього типу, то виходить, що основна кількість “бортів” зосереджена саме на цій авіабазі. Крім того, про кількість А-50 на зберіганні в рашистів можемо говорити в кількості “мінімум дев’ять”, оскільки загалом було вироблено 27 літаків цього типу.