Стартап Ample показав технологію швидкої заміни батарей в електромобілях
Каліфорнійський стартап Ample представив універсальну систему для швидкої заміни акумуляторних блоків в електричних автомобілях. Станції Ample діють повністю автономно, займають мало місця та виконують встановлення нових батарей протягом 10 хвилин. Стартап вже приступив до тестування своєї системи — п’ять станцій були встановлені в Каліфорнійській затоці, а першим клієнтом Ample стала компанія Uber, яка використовує електричні Nissan Leaf у своїх таксопарках.
За заявами самої компанії, Ample прагне допомогти як автовиробникам, так і власникам електромобілів. Акумуляторні блоки — це найдорожча частина сучасних авто з електричними двигунами, а значне розширення запасу ходу та швидкості зарядки робить їх ще дорожчими. У цій ситуації розробники електромобілів або йдуть на компроміси, або сильно завищують вартість. А Ample пропонує під’єднатися до своєї платформі, щоб одночасно знизити експлуатаційні витрати для виробників та вартість електромобілів для кінцевого споживача.
«Заміна акумуляторів — це хороша ідея, тому що вона повертає вас до того, що ви робите з бензином. Коли ви зупиняєтеся і фізично вводите якийсь тип енергії в машину та їдете. В цьому і є ще одна перевага: яку б кількість енергії ви не споживали, ви можете отримати її дуже швидко. При зарядці, якщо ви хочете перемістити багато енергії потужністю 100 кВт, вам буде потрібно дуже велика зарядний пристрій», — пояснив президент Ample Джон де Соуза.
В процесі заміни акумуляторів автономна станція Ample підіймає електромобіль над землею, витягує розрядженні модулі та замінює їх на аналогічні, але заряджені. Протягом 10 хвилин автомобіль повертається на дорогу з повною зарядкою, а отриманий модуль займає вільну комірку в станції зарядки. Всі дії виконуються без участі людини — за допомогою роботизованих маніпуляторів.
Кожна станція Ample заряджає відразу кілька акумуляторів всередині роботизованої конструкції, тому — на відміну від звичайних заправок для електромобілів — пристрої стартапу не потребують великої потужності. Крім того, що такий підхід дешевше традиційних рішень, Ample отримує ще одну перевагу — компанії не потрібні особливі дозволи від регуляторів, а швидкість розгортання зростає в кілька разів. Встановлення та запуск однієї станції, як правило, займає близько тижня, повідомили представники Ample в розмові з ArsTechnica.
Що стосується підтримки наявних електромобілів, то Ample врахувала, що не кожен автоконцерн погодиться проєктувати свої моделі під вимоги одного стартапу. З цієї причини Ample заздалегідь зв’язується з OEM-виробником акумуляторів, а потім розробляє структурну раму для кожної батареї, яка інтегрується в роботу станції. Таким чином система поступово розширюється та отримує підтримку електромобілів від будь-якого автовиробника.
Гендиректор компанії Халед Хассуна також зазначив, що Ample вже працює з чотирма з десяти провідних автовиробників, але не став називати компанії. Зараз стартап офіційно підтримує тільки Nissan Leaf.