Твердотільні батареї QuantumScape витримали 400 циклів швидкого заряджання
Каліфорнійський стартап QuantumScape представив дані про останні випробування акумуляторів нового покоління. У процесі тестування твердотільні батареї пройшли 400 послідовних циклів швидкої зарядки, зберігши понад 80% від початкової ємності. При цьому самі елементи живлення заряджалися від 10% до 80% всього за 15 хвилин. Розробники впевнені – це перша технологія такого типу, яка незабаром буде інтегрована в комерційно доступні електромобілі.
Згідно з опублікованими результатами, одношарові прототипи акумуляторів QuantumScape пройшли всі тести при температурах 25°C і 45°C, тиску 3,4 атмосфери та 100% ємності розряду. Твердотільні батареї завершили 400 послідовних циклів швидкої зарядки від 10% до 80% ємності. На кожен цикл в елементів живлення витрачалося близько 15 хвилин, повідомляє Electrek. Для розуміння цих результатів: 400 циклів зарядки на електромобілі із запасом ходу в 482 км будуть приблизно рівні до пробігу в 193 тис. км.
QuantumScape, підтримуваний фондами Білла Гейтса та Концерном Volkswagen, прагне подолати розрив між класичними автомобілями з ДВЗ і повністю електричним транспортом. Якщо стандартна машина на бензині заправляється не більше п’яти хвилин, то сьогодні навіть у кращих представників галузі електрифікації на аналогічний процес йде близько 30 хвилин для зарядки до 80%. З метою позбавити електрокари від ключового недоліку стартап працює над літій-металевими батареями особливої конструкції й складу, який був запатентований понад 10 років тому.
«Ми вважаємо, що літій-металева технологія QuantumScape дозволить значно покращити характеристики швидкої зарядки для електромобілів. І ми віримо, що подібні інновації мають вирішальне значення для скорочення розриву в продуктивності між електромобілями та автомобілями з ДВЗ і являють собою майбутнє електрифікованого транспортного сектора», — розповів засновник і гендиректор Quantumscape Джагдіп Сінгх.
QuantumScape стверджує, що головна інновація компанії – це керамічний твердоелектролітний сепаратор. Цей компонент усуває безліч обмежень, пов’язаних з літій-іонними акумуляторами. Сепаратор підвищує стійкість батарей до дендрита навіть при високій щільності струму і дозволяє використовувати в батареях QuantumScape металевий літій в якості анода. За підрахунками інженерів, конструкція забезпечує щільність енергії анода, близьку до теоретичного максимуму.
Додаткові елементи живлення QuantumScape не потребують систем утримання тепла. У батареях QuantumScape застосовується літієве покриття як основний механізм дії, який стабільно витримує сотні циклів швидкої зарядки навіть при кімнатній температурі. За задумом інженерів, з акумуляторами QuantumScape електромобілі зможуть заряджатися у двох режимах — експрес-форматі, коли батарея поповнюється за лічені хвилини, і повільніше, при якому зарядка не позначатиметься на термін служби електроавто.