В деяких продуктах Google російською мовою заборонили називати вторгнення в Україну війною
На початку березня підрядники, які працюють у Google над перекладом тексту компанії для російського ринку, отримали від свого клієнта наступне оновлення: війну росії, що триває, проти України не можна було більше називати «війною», а лише розпливчасто «надзвичайними обставинами». Про це повідомило видання The Intercept. За його даними, внутрішній електронний лист був надісланий керівництвом фірми, яка займається перекладом корпоративних текстів та інтерфейсів додатків для Google та інших клієнтів.
У листі були інструкції від Google із новим формулюванням. В інструкціях також зазначалося, що слово «війна» має продовжувати використовуватися на інших ринках і що зміна політики була спрямована на те, щоб Google дотримувався російського закону про цензуру, ухваленого одразу після початку вторгнення в Україну.
«Хоча ми призупинили рекламу Google і переважну більшість нашої комерційної діяльності в росії, ми, як і раніше, зосереджені на безпеці наших місцевих співробітників. Як повідомлялося раніше, чинні закони обмежують спілкування усередині росії. Це не стосується наших інформаційних служб, таких як Search і YouTube», — сказав The Intercept Алекс Красов, представник Google.
За словами анонімного перекладача, який поспілкувався з виданням, інструкції стосуються всіх продуктів Google, перекладених російською мовою, включаючи Google Maps, Gmail, AdWords, а також правил Google та спілкування з користувачами.
Закон про цензуру, підписаний президентом росії путіним 4 березня, передбачає серйозні кримінальні покарання (до 15 років позбавлення волі) за поширення так званої хибної інформації про російські збройні сили. Кремль називає війну в Україні «спеціальною військовою операцією», а сайти можуть блокувати за такі терміни, як «вторгнення».
27 лютого в центрі правил реклами Google (в його російській версії) розмістили оголошення про те, що призупинено показ реклами, яка розміщується ЗМІ або на користь ЗМІ, які фінансуються владою рф. Водночас війна в Україні в цій публікації назвала подіями, що «вимагають особливого ставлення (надзвичайні обставини в Україні)».
А 23 березня з’явився апдейт:
«У зв’язку з війною в Україні, ми зупиняємо рекламу, яка містить інформацію, яка використовує у своїх інтересах, не враховує, або виправдовує військові дії».
Від нашого видання, радимо всім спеціалістам які працюють з продуктами Google (це SEO, PPC) використовувати україномовну або англомовну версії довідника Google та інших рекомендацій для спеціалістів та вебмайстрів.