Виробник трансмісій ZF має намір впевнено зростати в епоху електрифікації транспорту
Разом з автомобільною галуззю у світлі відмови від двигунів внутрішнього згоряння змінюється і ринок автокомпонентів, оскільки його учасники змушені підлаштовуватися під нові умови. Концерн ZF Friedrichshafen AG нарощує виторг впевненими темпами, і його не лякає перспектива відмови від коробок передач для ДВЗ, на яких він заробив собі репутацію. До 2030 року компанія розраховує досягти більшої виторгу, ніж має зараз.
Детальні результати діяльності ZF минулого року будуть опубліковані 17 березня, а поки що Bloomberg наводить попередні підсумки. Виторг ZF минулого року зросла як мінімум на 10%, на думку керівництва концерну, а норма прибутку розташувалася в межах від 4,5 до 5,5%. Якщо виторг компанії досягне 36 млрд євро, то ZF вдасться обійти за цим показником конкуруючу Continental. Перешкодами для позитивної динаміки фінансових показників минулого року були дефіцит напівпровідникових компонентів, зростаючі ціни на матеріали та високі витрати на логістику.
Примітно, що Continental у 2019 році відокремила бізнес з виробництва автомобільних трансмісій, і котирування акцій колишнього підрозділу у порівнянні з 2018 роком знизилися вдвічі. ZF два роки тому перестала фінансувати розробку нових технологій для ДВС, і у разі потреби може відокремити ті активи, які не вкладаються у стратегію подальшого розвитку компанії. При цьому керівництво ZF не виключає, що протягом найближчих трьох або чотирьох років буде зроблено нові поглинання. У 2014 році компанія вже витратила $12,9 млрд на покупку американського конкурента TRW Automotive, а у 2020 році купила Wabco Holdings за $7 млрд.
Після цієї угоди ZF задумалася про скорочення чисельності персоналу на 15 тисяч осіб або 10%, і пандемія лише посилила ситуацію. Компанія очікує, що найближчим часом проблема дефіциту чіпів нікуди не піде. Керівництво при цьому переконане, що до 2030 року бізнес ZF розростеться щодо нинішніх розмірів. Відмова від традиційних видів продукції типу коробок передач вдало буде компенсовано діяльністю створення електромобілів, автономного транспорту і керуючого програмного забезпечення.