X загрожує банкрутство: рекламодавці не планують повертатися в соцмережу через скандального Маска
Низка рекламодавців заявили, що найближчим часом не планують повертатися до соцмережі X (колишній Twitter) після коментарів її власника Ілона Маска з рекомендацією «йти до біса».
Про це пише The New York Times.
Щонайменше пів дюжини маркетингових агентств, які представляють бренди, рішуче проти повернення реклами на платформу. Інші радять клієнтам зупинити публікації на X.
Вони додали, що тимчасова відмова від витрат на соцмережу може стати постійною. до того ж коментарі Маска не стимулюють компанії повертатися.
“Немає жодної рекламної цінності, яка б компенсувала репутаційний ризик повернення на платформу”, – Лу Паскаліс, засновник і CEO AJL Advisory, маркетингової консалтингової компанії.
Ілон Маск неодноразово критикував рекламодавців X
Після покупки Twitter минулого року Маск неодноразово критикував і відштовхував рекламодавців. Зокрема, він погрожував «ганьбою» брендам за призупинення бюджетів у соцмережі через послаблення модерації.
Останніми тижнями понад 200 рекламодавців зупинили співпрацю через підтримку Маском антисемітської теорії змови та виявлення випадків розміщення реклами поруч зі пронацистським контентом.
Компанія, для якої реклама була основним джерелом доходів, може втратити до $75 млн лише у поточному кварталі.
Ситуація загострилася після коментарів мільярдера на саміті DealBook у Нью-Йорку. Попри вибачення за антисемітизм, Маск послав рекламодавців «до біса» (Go fuck yourself) та звинуватив їх «фінансовому шантажі».
«Не рекламуйтесь», — сказав він, кілька разів використавши лайливе слово для підкреслення своєї думки.
Директорка X намагалась виправдати Маска
Через кілька годин директорка X Лінда Яккаріно спробувала пом’якшити ситуацію. У пості вона закликала бренди повернутися, перемкнувши увагу на вибачення Маска.
Експерт з маркетингу Рубен Шреурс вважає, що Яккаріно намагалася змусити рекламодавців підтримати позицію X щодо свободи слова. Однак без зміни керівництва компанії вони навряд чи розглядатимуть повернення, вважає він.
Деякі фахівці рекомендують взагалі не розміщувати рекламу на X. Медіапланувальник Том Хеспос заявив, що вперше за свою кар’єру порадив одному з клієнтів не лише зупинити рекламу, а й відмовитися від будь-якої активності у соцмережі.
“Ви не можете з чистою совістю радити клієнтам залишатися на платформі після того, що зробив там пан Маск”, – Том Хеспос.
Відсутність реклами загрожує банкрутством X
На DealBook Маск визнав, що тривалий бойкот рекламодавців може змусити X оголосити банкрутство. Проте, на його думку, громадськість звинуватить у провалі саме бренди.
Я точно не буду потурати”, – Ілон Маск.
На думку експерта Стіва Болера, неповажне ставлення Маска до проблем рекламодавців зробило його ризикованим партнером в очах бізнесу.
“Коментарі пана Маска свідчать про обурливу невизначеність щодо його платформи та співпраці з рекламодавцями”, – Стів Белер.