Робот Unitree H1 стає першим гуманоїдом, який виконав сальто назад без гідравліки (відео)
Китайська компанія Unitree знову стала центром уваги світових технологій, встановивши новий віховий камінь у розвитку гуманоїдних роботів. Її найсвіжіша розробка, двоногий робот H1, зараз увійшов в історію, ставши першим гуманоїдом, який виконав сальто назад без допомоги гідравлічних систем. Це значно відрізняє його від таких знаменитих попередників, як Atlas від Boston Dynamics, де для подібних трюків потрібно було вдатися до важкої та не завжди надійної гідравліки.
Основною “фішкою” H1 є його використання спеціалізованих шарнірних електричних двигунів M107 з максимальним крутним моментом 360 Нм, які також використовуються в чотириногому роботі B2 тієї ж компанії. Конструкція ніг H1 передбачає три ступені свободи в стегновій частині та по одному у коліні та щиколотці, що разом з внутрішньо прокладеними кабелями забезпечує гладкість ліній і уникнення зайвих зачіпок.
Досягнення сальто назад стало можливим завдяки застосуванню симуляційного навчання з підкріпленням, що дозволило H1 майже ідеально освоїти цей навик, з невеликим коригувальним стрибком на завершення.
Цей трюк, без сумніву, вражаючий, але практичне застосування H1 не обмежується лише розважанням. Робот вже може хвалитися цілим рядом інших умінь, таких як швидкісна ходьба, підйом по сходах, стрибки з місця та навіть танці, що робить його перспективним кандидатом для різноманітних сценаріїв використання.
Попри свою відносно недавню появу у сфері розробки гуманоїдів, H1 вже оцінюється у 90 тисяч доларів. Однак, за прогнозами, йому може знадобитися до десяти років, щоб з’явитися на ринку. Робот має імпозантні габарити — висоту 1,8 метра та вагу 47 кілограмів, здатний нести до 30 кілограмів корисного вантажу. Наразі його руки ще не мають людськоподібних кінцівок, але над цим активно працюють.
З огляду на заявлену компанією швидкість 3,3 м/с (7,4 милі/год) і очікувану комерційну швидкість приблизно 5 м/с, H1 обіцяє стати значним внеском у світ гуманоїдної робототехніки. Його споряджено матрицею датчиків, включаючи 3D LiDAR і камеру глибини Intel RealSense, для детального сканування навколишнього середовища. Хоча специфікації вже включають змінну батарею ємністю 864 Вт·год, проект все ще на ранній стадії розробки, що віщує ще більше інновацій у майбутньому.