Mazda поверне на ринок роторні двигуни в складі гібридів у 2022 році
Принцип пристрою роторного двигуна внутрішнього згоряння відомий багатьом зі шкільного курсу фізики, а ось на практиці з ним стикаються одиниці. Японська компанія Mazda випускала серійні автомобілі з роторними ДВЗ з 1967 по 2012 роки, але збирається повернути їх на ринок у 2022 році вже в складі гібридних автомобілів.
За задумом японських інженерів, як зазначає видання Nikkei Asian Review, в складі гібридної силової установки роторний двигун зможе слугувати приводом генератора, який виробляє електроенергію для обертання коліс за допомогою електродвигунів. Першим носієм незвичайної силової установки стане компактний кросовер MX-30, який буде модернізований у 2022 році.
Базова версія MX-30 продається з 2020 року в якості електромобіля, що забезпечує запас ходу не більше 200 км. Подібна характеристика змушує багатьох потенційних споживачів втрачати інтерес до цього електромобілю. Але Mazda розраховує подвоїти запас ходу внаслідок додавання до складу силової установки роторного двигуна внутрішнього згоряння. Він характеризується високими обертами та високою питомою потужністю, компактними розмірами й низьким рівнем вібрації.
Окремою проблемою є комплектація дверей моделі MX-30 — задні двері відчиняються проти ходу, що робить проблематичним її використання у вузьких просторах, а для жінок з дітьми, які нерідко вибирають компактні кросовери, двері вийшли й взагалі проблематичними. Що буде зроблено для усунення даної проблеми, джерело не конкретизує.
Подальша еволюція модельного ряду Mazda буде дотримуватися двох паралельних траєкторій. До малих транспортних засобів будуть віднесені електромобілі й всі типи гібридів, включаючи варіанти з роторним двигуном. У «великому» класі Mazda буде робити упор на застосування ДВЗ з шістьма циліндрами об’ємом понад 3 літри, включаючи дизелі. Такими силовими установками будуть оснащуватися великі седани з заднім приводом та великі кросовери. З їх допомогою Mazda розраховує наблизитися до преміального цінового сегмента, ось тільки чи залишиться до 2025 року достатню кількість поціновувачів класичних ДВЗ, залишається великим питанням, з урахуванням посилення екологічних норм в усьому світі. Щоб формально задовольняти цим вимогам, свої флагманські моделі Mazda перетворить в «м’які» гібриди.