Може приземлятися на рухомі поверхні: в США показали унікальний дрон-трансформер Transwing з крилами, що складаються
Компанія Pterodynamics спільно з ВМС США провела ходові випробування безпілотника Transwing, з вертикальним зльотом/посадкою і крилами, що розкладаються, продемонструвавши його здатність автономно приземлятися на платформу, що рухається. Його складні крила забезпечують виняткову дальність польоту та вантажопідйомність.
Конструкція Transwing є незвичайним підходом, який пропонує значні переваги. За своєю суттю це перехідний планер eVTOL з можливістю крейсерського польоту, але те, як він змінює форму між режимами зависання та крейсерського польоту, робить його одним із найперспективніших безпілотників.
Його крила складаються з повністю витягнутого в горизонтальній площині до притисненого до боків у вертикальній площині, як стрілоподібне крило, схрещене з похилим. Чотири пропелери, рознесені впоперек крил, зафіксовані на місці і повертаються з горизонтального положення у вертикальне вгору, коли крила складені.
Безпілотник компактний на землі, але з величезним розмахом крил у повітрі. Немає жодної додаткової ваги похилих рухових установок або додаткової ваги та опору підйомно-крейсерської конструкції, підйомні гвинти якої марні в крейсерському режимі. Задні кінці гондолу рухової установки служать точками приземлення, що дозволяє заощадити додаткову вагу опор або шасі.
Це робить його найлегшою конструкцією перехідного планера вертикального зльоту та посадки з найбільшою підйомною силою та найменшим лобовим опором, що дає йому новий рівень ефективності, який збільшує вантажопідйомність та дальність польоту.
Дрон Transwing можна запакувати в коробку або ящик для транспортування в компактному режимі вертикального зльоту та посадки, готовий до польоту. Вам навіть не потрібно знімати пропелери, лопаті складаються назад у гондоли, коли вони не обертаються, а це означає, що ви можете подорожувати лише на двох гвинтах, щоб ще більше підвищити ефективність та дальність польоту.
Компанія Pterodynamics побудувала ряд прототипів, нинішньою моделлю є X-P4 з розмахом крил 4 м. Він здатний піднімати корисне навантаження масою 6,8 кг за максимальної злітної маси 38 кг, а потім долати відстань 111 км за годину крейсерської швидкості. Він може розвивати максимальну швидкість 185 км/год.
Як показали випробування Transwing здатний приземлятися на будь-які рухомі поверхні, наприклад, на кузов вантажівки, що рухається, що зручно для використання у військових цілях. Але його чудова дальність польоту змусила ВМС США зацікавитися Transwing як логістичною платформою «корабель-берег», що автономно доставляє вантажі, які вимагають підняття в повітря дуже дорогого вертольота з пілотом.