Штрафні бали та скасування +20 км/год – як змінять штрафи для водіїв

Водії вже звикли, що ініціативи від парламентарів пов’язані з підвищенням штрафів і запровадженням відповідальності за дії, які нині не розглядаються як порушення. Проте є пропозиції, які можуть частково обмежити виконавчу владу щодо застосування санкцій стосовно водіїв.

Про нові законопроекти, які зараз обговорюються в парламенті, розповів депутат Верховної Ради України, заступник голови Комітету з транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко.

Штрафні бали за порушення правил дорожнього руху

Ідея системи штрафних балів за порушення правил дорожнього руху покликана стимулювати водіїв дотримуватися правил дорожнього руху. Раніше за радянських часів водії мали спеціальні талони, в яких за кожне порушення ставили позначки. Аналогічна система штрафних балів існує у багатьох країнах Європи, включаючи Німеччину. Пропозиція відновити подібну систему (навіть в електронному форматі) видається логічною.

Однак слід враховувати, що різні водії мають різні пробіги за однаковий період часу. Наприклад, людина, яка використовує автомобіль тільки у вихідні для поїздок на дачу, і таксист, що проїжджає 300 кілометрів на день, мають різний шанс вчинити порушення. Тому ліміти порушень мають бути різними.

Крім того, запровадження штрафних балів збільшує ризик корупції з боку поліцейських. Якщо зараз невисокі штрафи за найчастіші порушення допомагають пом’якшити ситуацію, то водій, який набрав кілька штрафних балів, стає мотивованим “договоритися” з інспектором.

Скасування “нештрафованих” 20 км/год

На цей час штраф за перевищення швидкості на понад 20 км/год від дозволеного становить 340 гривень. Більш як на 50 км/год – 1700 гривень. Депутати пропонують скасувати ці 20 “нештрафованих” кілометрів та встановити більш високі штрафи залежно від швидкості.

Важливо враховувати, що у населених пунктах максимально дозволена швидкість становить 50 км/год. Це обмеження діє на вузьких вулицях та на великих дорогах з кількома смугами в одному напрямку, що мають розмежувальні огорожі та не мають пішохідних переходів. Рух зі швидкістю 50 км/год на таких дорогах не завжди є логічним, і чинні 20 км/год “люфта” компенсують це обмеження. Зрозуміло, можна встановити відповідні знаки, але це не практикується у більшості міст України.

Крім того, у більшості автомобілів показання спідометра не завжди відповідають швидкості руху, тому якийсь зазор (наприклад, 5-10 км/год) може бути виправданим.

У разі прийняття такої ініціативи рух у великих містах може сповільнитися. У той же час депутат Володимир Крейденко запропонував збільшити штрафи за перевищення швидкості до 20 тисяч гривень. Якщо водій їде в місті зі швидкістю 190 або 200 км/год, за це має бути серйозне покарання.

Штраф за гучний вихлоп

Нині, за умов війни, деякі люди турбуються через гучні звуки. Тому, на думку Володимира Крейденка, слід передбачити відповідальність за гучний вихлоп.

У Верховній Раді вже зареєстровано відповідний законопроект. За перевищення рівня шуму пропонується встановити штраф у фіксованому розмірі – 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 000 гривень), а у разі рецидиву – 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 гривень) з можливим позбавленням права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців.

Заборона на дрифт

Пропозиція про заборону дрифту видається досить дивною, оскільки випадки дрифту на громадських дорогах трапляються рідко. І навряд чи штрафи зможуть запобігти тим, хто бажає продемонструвати своє вміння перед друзями, або випадковим “дрифтерам”, наприклад, в умовах снігопаду.

Проте відповідний законопроект уже зареєстровано у Верховній Раді. Він передбачає штрафи у розмірі 8500 гривень за перше порушення. Якщо водія буде спіймано на дрифті вдруге за рік, йому загрожує штраф у розмірі 17000 гривень та позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до року.

Евакуація автомобілів лише поліцією

На цей час евакуацією автомобілів, неправильно припаркованих, займаються приватні компанії спільно з інспекцією з паркування. Фактично, це стало бізнесом на водіях – повернути евакуйований автомобіль коштує приблизно дві тисячі гривень. Основна частина цих коштів йде приватним компаніям, а до бюджету надходить лише невелика частка цієї суми (штраф за порушення правил паркування становить 340 гривень).

Володимир Крейденко пропонує відкликати в інспекторів з паркування повноваження щодо евакуації автомобілів та передати їх поліції. Таким чином, евакуюватимуться лише автомобілі, які дійсно ускладнюють рух.

Джерело uamotors

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше