У серпні пальне подорожчає до 60 грн/л: прогноз експерта

Вартість пального може суттєво вирости через збільшення податків та зростання світових цін.

Уже в серпні варто очікувати, що ціни на бензини в Україні можуть зрости до 60 грн/л, на дизпальне — до 55 грн/л. Таку думку на своїй сторінці у Facebook висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Відкладена інтеграція підвищених податків і зростання світових котирувань створюють дуже потужний імпульс для руху цін на АЗС. Якщо скласти все докупи, перспектива вийти на 60 грн/л бензину і 55 грн на дизпальне абсолютно реальна. Так, гадаю, до 3 грн/л буде замортизовано за рахунок роздрібної націнки, але це таке собі заспокійливе», — пише експерт.

Він зазначив, що з моменту повернення колишніх податків на пальне (1 липня) бензин здорожчав трохи менше, ніж на 4 грн/л, дизпальне – трохи більше, ніж на 4 грн/л при прогнозованих 7-10 грн/л.

«Місяць минув відносно спокійно завдяки гарним запасам, які сформували гравці у травні й червні та які навіть перевищили очікування. Ключовий внесок у липневу стабільність зробили ОККО, WOG і «Укрнафта», які гарно підготувалися й завдяки яким ціни досі не перетнули позначку у 50 грн/л», — вважає очільник «А-95».

«Але запаси мають звичку закінчуватись, — каже експерт. — Тобто липневе пальне все більше заміщає попередні обсяги з низькою собівартістю. До середини серпня цей процес завершиться остаточно».

Окрім цього, з його слів, на ціни буде тиснути і світовий ринок пального, який у липні пішов угору.

«Бензин і дизпальне додали по $130-140/т, а це в середньому 5 грн/л (звісно, з новим 20% ПДВ). Газ злетів на $70/т (1,7 грн). Йдемо у сезон максимального споживання у всьому світі, тому сподіватись на суттєве охолодження цін, на мій погляд, не варто», — йдеться у дописі Сергія Куюна.

Серед інших проблем на ринку, які будуть впливати на ціноутворення пального, експерт виділив складну ситуацію на півдні.

«Після обстрілів українських портів власники танкерів втратили бажання везти пальне у румунські порти й молдавський Джержулешті. Хто погоджується, підняли фрахти майже на 50% (а дехто каже, й на 100%) і вимагають страхування життів усієї команди, включно з родинами. Зрозуміти можна: що тій ракеті перелетіти через Дунай… Також зафіксовано випадки прямих погроз цивільним суднам з боку російських військових кораблів», — пише експерт.

Вихід із цієї ситуації Куюн бачить у збільшенні контрактувань на суходолі на північному й західному напрямках, а також консолідації трейдерів.

Джерело enkorr

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше