X-57 Maxwell — перший повністю електричний літак NASA — готується до першого польоту

Після кількарічної розробки та нещодавніх термічних випробувань електролітак X-57 Maxwell може відправитись у свій перший політ.

Термічні випробування важливі, оскільки перевіряють конструкцію, працездатність і якість виготовлення контролерів – критичних компонентів, що забезпечують живлення експериментальних електродвигунів X-57. Ці складні системи мають чутливі до температури частини й повинні витримувати екстремальні умови під час польоту.

Контролери перетворюють енергію, що зберігається в літій-іонних акумуляторах літака, для живлення двигунів літака, які приводять у рух гвинти. У контролерах використовуються транзистори з карбіду кремнію, які не виділяють надмірного тепла та можуть охолоджуватися повітрям, що проходить через двигун.

Під час нещодавнього випробування в Дослідницькому центрі NASA в Клівленді кожен з контролерів двигуна успішно “пережив” перебування в камері з діапазоном температур, з якими можуть зіткнутися під час польоту (від -24 до 64℃).

Проєкт X-57 є частиною зусиль NASA з розробки стійких авіаційних рішень для першого повністю електричного літака. У грудні 2017 року інженери агенції успішно випробували акумуляторну систему X-57, підтвердивши, що вона зможе забезпечити необхідне живлення протягом всього профілю польоту.

Після кількох конфігурацій X-57 у своїй остаточній формі має два великих двигуни (60 кВт) і 12 менших електричних двигунів (10,5 кВт), які розташовані вздовж крил і забезпечують достатню потужність для зльоту на стандартних швидкостях Tecnam P20006T. X-57 також має дві літій-іонні батареї з повітряним охолодженням та вагою 180 кг, які надають 69,1 кВт⋅год енергії.

Головні очікування NASA від електролітака: нульові викиди вуглецю під час польоту, більша ефективність та низький рівень шуму.

NASA давно займається розробкою аеронавігаційних технологій — саме їй належить ідея створення так званих “вінглетів” — невеликих додаткових елементів на кінцях крил у вигляді плоских шайб, які зараз присутні на пасажирських літаках.

Нині агенція у співпраці з Boeing також розробляє нову, більш економну конструкцію літака, який споживатиме на 30% менше палива. Протягом семи років NASA інвестує 425 мільйонів доларів, тоді як Boeing та її партнери внесуть частину фінансування угоди, що залишилася, яка оцінюється приблизно в 725 мільйонів доларів. У рамках угоди NASA також надасть технічні знання та обладнання. Перший прототип планують запустити у 2028 році, а до 2030-х років літаки почнуть використовувати в комерційних цілях.

Джерело NASA

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше