В Україні вперше провели ракетний запуск дрона-камікадзе

Корисний винахід науковця-хіміка, який понад 40 років займається ракетами.

У неділю, 12 лютого, в Україні провели перший ракетний запуск безпілотника. Випробування пройшли успішно.

Про це розповів співробітник хімічного факультету КНУ ім. Шевченка та керівник NAURocket Сергій Пипко.

Ось відео запуску:

Хто стоїть за винаходом

Сергій Пипко — науковець-хімік, який уже понад 40 років збирає та запускає аматорські ракети. З 2018 року він очолює NAURocket — студентське конструкторське бюро експериментального ракетобудування.

Проєктуванням ракет Сергій зацікавився ще в 5-му класі — це був 1975-ий рік, коли друзі у дворі йому показали, як зробити двигун із целулоїду, загорнутого в алюмінієву фольгу. З цього почалося захоплення хімією. Після школи вступив на хімфак до КНУ ім. Шевченка. Після навчання захистив дисертацію в академічному інституті та через деякий час повернувся працювати на рідну кафедру.

Фото — Сергій Пипко (по центру) зі студентами

У 2001 році Сергій знайшов в інтернеті кількох однодумців із теренів колишнього СРСР. Так був створений ракетний форум, де українець був модератором. У 2014 році, коли відбулася Революція Гідності, Сергій залишив ком’юніті через політичні розбіжності.

Далі науковець з однодумцями зібрали ентузіастів з НАУ й інших ВНЗ та організували NAURocket — студентське конструкторське бюро експериментального ракетобудування. На перші організаційні збори прийшло майже 30 осіб.

Учасники бюро запустили свої вироби у квітні 2018-го: три ракети завдовжки 1,5 м і діаметром 75 мм піднялися на висоту майже 600 м. Це були перші успішні старти студентських ракет в Україні. Загалом тоді спроєктували 5 ракет.

На сьогодні студентське конструкторське бюро експериментального ракетобудування в основному займається науково-дослідною роботою. Але також розробляє ракетні двигуни та ракети, у тому числі на замовлення.

Як це допоможе ЗСУ

«Не потрібно збирати та розбирати катапульту, запуск можна проводити з дуже короткою направною або взагалі без направної, з місця. Наприклад, із кузова пікапа або вантажівки, зупинившись всього на хвилину. Можна запускати залпом кілька дронів у хвилину», — розповів Сергій Пипко в окремій статті на форумі власної ракетної майстерні.

Найголовніша перевага такого запуску — старт зі значною вагою корисного навантаження, тобто збільшенням бойової частини.

«Перевантаження при ракетному старті набагато менше, ніж на катапульті, тому що розгін іде не лише на направну, а й після сходу з неї. Унаслідок цього можна зменшити міцність корпусу та полегшити його, підвищивши масу корисного навантаження. Але якщо потрібне велике навантаження, можна зробити велике», — пояснює в статті науковець.

Ми звернулися до Сергія за детальнішим поясненням, але він відповів, що не дає коментарі.

Те, що на відео запуску здається простим, втілити в реальність нелегко.

«Якщо прискорювачів два і більше, є ймовірність, що вони запустяться не одночасно, і закінчать роботу теж неодночасно. Це може призвести до відходу БПЛА з курсу чи обертання. Проблему можна вирішити, але це досить складно, тож краще ставити один прискорювач», — пише Пипко.

Науковець описав кілька варіантів прискорювачів:

  • Прискорювач кріпиться у хвості БПЛА;
  • Прискорювач кріпиться під дроном, ближче до хвоста та під нахилом до осі;
  • Прискорювач кріпиться під БПЛА горизонтально, але сопло ракетного двигуна нахилено донизу.

«Загальна проблема варіантів 2 і 3 — ймовірність попадання скинутого прискорювача розташований позаду пропелера», — підсумував науковець.

Джерело dev

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше