Коли Україна перейде на європейську колію?

В Україні нині будівництво залізничної колії – одне з найнагальніших питань. Не зважаючи на те, що залізничне сполучення досить розвинене й розгалужене, кількість міжнародних рейсів і дотепер залишається доволі обмеженою. Вантажні потяги по кілька тижнів стоять у корках на прикордонних пунктах Польщі, Словаччини, Угорщини, Румунії та Молдови. А щоб дістатися залізницею у Варшаву, потрібно пересісти в Перемишлі, що збільшує загальний час у дорозі на кілька годин.

Всі ці проблеми та затримки обумовлені різницею в розмірах колій, що прокладені в Україні та Європейському Союзі. Розбіжність у параметрах – 8,5 см. Через це запускати нові поїзди в ЄС станом на сьогодні доволі складно, а іноді й неможливо.

Як відбуватиметься євроінтеграція залізничного транспорту України?

Нині залізничні шляхи України, як і інших пострадянських країн, завширшки 1520 мм. Щоб з’єднати українську залізницю з Євросоюзом, знадобиться прокладення колій шириною 1435 мм. Саме така відстань між внутрішніми краями рейок в Європі та багатьох інших країнах світу.

Про поетапний перехід на європейський стандарт нещодавно оголосив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль. В планах уряду спочатку поєднати великі вузли та стратегічні міста в областях, що межують з ЄС, а далі — поступово інтегрувати всю інфраструктуру. Труднощі полягають в тому, що необхідно не лише перешивати шляхи, а й замінити весь рухомий склад, що передбачає значні капіталовкладення.

Укрзалізниці вже вдалося реконструювати важливі прикордонні ділянки, перевівши їх на європейські стандарти. Та на повне втілення в життя цієї амбітної реформи можуть знадобитися мільярди євро й десятки років. Вартість реконструкції лише однієї залізничної лінії обходиться приблизно у 2-3 мільярди євро. А орієнтовний кошторис повного переходу – близько 250 мільярдів.

Деякі експерти заявляють, що завершити цей процес вдасться в дуже віддаленому майбутньому. А от розвивати надалі транскордонні коридори з європейською залізницею набагато реальніше. Як варіант, в Укрзалізниці розглядають можливість створити транспортні хаби на межі європейських і широких колій, де побудувати термінали для переміщення вантажів з вагона у вагон.

Як поява європейських колій вплине на українську економіку?

По-перше, збільшиться пасажиропотік. Українці зможуть з комфортом прямувати в міжнародних потягах за кордон: у справах або щоб побачити світ. Складна безпекова ситуація не стає на перешкоді й іноземним туристам, які прагнуть побачити красу нашої природи та відчути історичну атмосферу міст.

А по-друге, наша держава припинить втрачати можливості для експорту та імпорту товарів. Адже морські шляхи перекриті, оскільки вихід українських кораблів заблокував ворожий флот. Тому залізниця стане чудовою альтернативою для вивозу та ввозу товарів. А поки що через обірвані транспортні ланцюжки втрачаються чималі кошти, що могли б стимулювати економіку в цей надскладний час. Якщо вдасться адаптувати залізничні колії, бізнес швидко перебудує свою логістику та налагодить у Європейському Союзі комерційні зв’язки.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше