Навіщо бізнесу знати своїх клієнтів «в обличчя»?

Підприємницький дух, вміння заробляти гроші та готовність ризикувати – беззаперечні підстави для того, щоб відкрити власний бізнес. Але щоб він продовжував працювати й приносив стабільні прибутки, варто підходити до справи з усією серйозністю. Наприклад, для спрощення пошуку потенційних клієнтів знадобиться якісний портрет цільової аудиторії.

Що таке портрет цільової аудиторії?

Якщо ви чітко усвідомлюєте, для кого створюєте товари чи послуги, то ви вже на пів шляху до розуміння портрета своєї цільової аудиторії. Адже це докладний список характеристик та уподобань потенційних клієнтів, яким потрібні продукти, що виробляє ваша компанія. Важливо зрозуміти, що спонукає людину до покупки та яку проблему вона сподівається вирішити, придбавши конкретний продукт. Узагальнений образ покупця включає низку ознак, таких як:

  • вік;
  • стать;
  • національність;
  • релігійні переконання;
  • місце проживання;
  • умови проживання;
  • сімейний стан та кількість дітей;
  • сфера зайнятості;
  • посада;
  • рівень зарплати;
  • потреби;
  • бажання;
  • цінності;
  • звички;
  • страхи.

Так, знаючи місце проживання споживачів, можна сконцентруватися на продажу сезонної продукції: взимку – сноубордів та лижного обладнання, влітку – купальників та велосипедів. А врахування рівня доходу дозволить зрозуміти, чи людям по кишені ваші товари. Середньостатистичний український пенсіонер навряд чи зацікавиться придбанням дорогого смартфона. А купити квартиру в новобудові краще запропонувати молодій сімейній парі, яка проживає разом з батьками.

Як портрет клієнта посприяє просуванню бізнесу?

Без розуміння потреб і болів свого споживача неможливо створити продукт, який завоює його прихильність і довіру. Люди охочіше сприймають інформацію, що перегукується з їхніми інтересами та потребами. Тому знання своєї цільової аудиторії допомагає підприємцям вирішити низку важливих задач:

  1. Шукати, залучати й утримувати клієнтів.
  2. Персоналізувати комерційні пропозиції.
  3. Адаптувати асортимент, створивши продукт, що повністю задовольнить споживачів.
  4. Створювати влучні рекламні оголошення.
  5. Запустити ефективні канали просування.
  6. Вдосконалити програму лояльності.
  7. Заощадити гроші на рекламу.
  8. Визначитися з методами комунікації, які втримають клієнта.
  9. Розробити єдину маркетингову стратегію розвитку власної справи.
  10. Продавати швидше й більше.
  11. Поліпшити ділову репутацію.

Орієнтація на конкретних споживачів допомагає ефективніше розподіляти ресурси та зусилля, наслідком чого стає збільшення рентабельності. Знаючи свою основну аудиторію, можна змінювати колір, смак, запах, матеріали виготовлення товару, щоб продукт здавався максимально корисним і привабливим. Підприємство також отримує можливість адаптувати свою рекламну кампанію та визначену стратегію таким чином, щоб якомога більше зацікавити цільову групу. Такий далекоглядний підхід призводить до зростання продажів і чистого прибутку.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше